Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad tror ni om den här utmaningen (eller "Hur man stjäl en bra idé")?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Jag var inne och kollade på en av Ulrika Hålléns bilder och i texten som hörde till den stod en beskrivning av hur bilden tillkommit. Texten var från början skriven av Bengt Sändh och det är därför hans roliga idé som jag föreslår att vi helt fräckt knycker. Så här stod det:

"Många fotografer har svårt att finna bra motiv trots att de finns överallt. För att bevisa detta skall vi utföra följande uppdrag under veckan som kommer:

Någon gång under veckan skall du gå till närmaste brevlåda för avgående post. Ställ dig med ryggen mot brevlådan och gå sedan åt höger. Ta andra avtagsvägen/gatan till vänster. Gå 37 steg och stanna på denna punkt i minst 10 minuter. Här skall du ta en häftig bild men du får inte plåta någonting du haft med dig. Du måste följa uppdraget till punkt och pricka. Du får använda vad du vill i din utrustning. Du kan plåta en snigel, ett barn, tre fåglar, ett kyrktorn, en traktor. Ja vad som helst. Du skall välja ut den bästa bilden och ge den ett namn som börjar med "Det häftigaste" eller "Den häftigaste". Exempel: Det häftigaste trädet, Den häftigaste myran, Den häftigaste mannen.

Lördagen den 26:e augusti mellan klockan 18 och 19 skall du lägga in din bild i Bildkritik".

Vad tror ni? Ska vi göra samma sak? Exakt samma förutsättningar men med skillnaden att vi tar våra bilder under vecka 38 (18-24 september) och att vi lägger ut den bild vi tagit i den här tråden senast söndagen den 24 september?

Ingen anmälan behövs - den som vill göra detta gör det bara. Så behöver ingen känna press på att göra något som man anmält sig till men där man - när det väl kommer till kritan - känner att man inte hinner med. Men ni får gärna tjoa till om ni tycker att det verkar intressant så att vi får ett hum om ifall det kommer att bli några bilder tagna eller inte.

Länken till Ulrika Hålléns bild får ni här .

... och närmaste brevlåda för avgående post hittar man här: http://www.posten.se/privat/sok_postkontor/sok_brevlador.jspv?IntLinkRemoteCName=brevlada - både som lista och karta!

Bra idé... för även brevlådor utanför Värmland duger väl?

Undrar var man hamnar? Undrar om man kan med att fotografera där? Men eftersom man inte skall anmäla sig så... och man kan ju i värsta fall se till att vara fjärran från Internet den kritiska insändningstimmen ;)

Utvägarna är klara.... nu behövs bara att man försöker!

Skoj idé! Undrar just bara var min närmaste brevlåda är! =) Men annars väljer jag den jag känner till, och som ligger hyffsat nära.

Jag vet vart jag hamnar:)
Inte på metern då, men fin utsikt över vänern och en gammal borg kommer jag iaf att ha..

Men varför måste bilden upp i kritikpool? Känns nog som jag hellre skulle varit med om jag kunde lägga den utanför.. Funkar det inte med bara i eget album utan pool?

... det där med 37 steg ju viss flexibilitet, men du såg väl länken till brevlådekartan Tes?

Själv upptäckte jag att jag har en brevlåda närmre än den jag brukar gå till (OK då - ta bilen till) än jag visste! :) Får reka vilken sida ryggen hamnar på, så jag vet vad som är höger...

Jepp! Hittade två stycken till och med på en och samma väg som jag inte hade en aning om!
Det betyder dessutom att jag ska igenom en tunnel och jag har aldrig fotat tunnlar förut, så det kan vi väl ta samtidigt då. (Sen kan man ju undra varför jag inte gjort det när jag bor så nära, men uppenbarligen funkar jag inte riktigt så bra som jag hoppats på! ;) )

Vad kul! Redan fyra som vill vara med! :)

Som Tesa sa - lägg inte din bild i kritikpoolen utan i den här tråden. Det är dessutom fritt att lägga upp bilden när som helst under veckan som kommer men det vore bra om alla har lagt ut sina bilder senast söndagen den 24 september. Man har också möjlighet att gå till platsen många gånger under veckan - ljuset varierar ju, nya motiv kan dyka upp, man kan upptäcka något på onsdagen som man inte lade märke till på måndagen o s v. Men det är bara den häftigaste bilden av de ni tar som ska läggas ut.

Hoppas fler hakar på nu!

Den häftigaste manen ...

Jag var den enda som missade att vi skulle lägga bilden här ... flåt.

Bilagor

• dsc_0056aa fs a.jpg
    dsc_0056aa fs a.jpg
    52.9 KB · Visningar: 127
Den häftigaste sjuan

Den häftigaste sjuan var placerad på en lyktstolpe, hadde aldrig lagt märke till den om det inte varit för tävlingen.

Bilagor

• img_1949a.jpg
    img_1949a.jpg
    89.3 KB · Visningar: 92
Försöker lägga in en bild men både Photoshop Elements 3 och CS har lagt av och jag kan inte ens beskära bilden. Får se om det fixar sig, men det blir i så fall i morgon... suck!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar