Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad tror ni om att åka till akvedukten i Håverud?
- Trådstartare Picture
- Start datum
murdoc
Aktiv medlem
Tes skrev:
Jepp. Fortfarande 21:a som står på bud.
1:a...2:a......tredj.....
"BANG!"
Så, var det spikat. =D
Tes
Aktiv medlem
Och när vi nu ändå ska ned till trakterna häromkring rekommenderar jag alla att ta med sig varsin fet slipmaskin, några spackelspadar size: jättestora, fortsätta söderut några mil (aja, det är inte sååå långt! ) och hjälpa mig med mina otapetserade väggar! i sten bör tilläggas kanske...och så är det några hål som ska lagas med gips först...hrmm...
Jag tillhandahåller spackel, kaffe, pizza och ja, muskler får ni på köpet!
Och då loooovar jag att komma till Håverud då förstås! Hedersord! =)
Frivilliga? Eller ska jag stå för fikat i Håverud med diverse pulver i? Kan säkert baxa in minst tre av er i bilen iallafall, men ni får plats fyra om ni går själva!
Jag tillhandahåller spackel, kaffe, pizza och ja, muskler får ni på köpet!
Och då loooovar jag att komma till Håverud då förstås! Hedersord! =)
Frivilliga? Eller ska jag stå för fikat i Håverud med diverse pulver i? Kan säkert baxa in minst tre av er i bilen iallafall, men ni får plats fyra om ni går själva!
Picture
Aktiv medlem
Tes skrev:
(aja, det är inte sååå långt! )
Jag tillhandahåller spackel, kaffe, pizza
*asg*
Det är 73 km snabbaste vägen från Håverud till Uddevalla enligt Eniro. Men Tesa behöver verkligen hjälp... Jag har alltid förknippat The Wall med Pink Floyd, men numera associerar jag alltid till Tesas väggrenovering. Akta er för att dra loss en bit tapet hemma, det slutar lätt med ett mycket större projekt - även jag har erfarenhet av detta.
Det där med pizza lät bra Tesa. Det finns några pizzerior i Mellerud där vi skulle kunna äta efter Håverudsbesöket, innan vi drar vidare till Fengersfors Bruk. Du är verkligen snäll som bjuder!
Tes
Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:
Det där med pizza lät bra Tesa. Det finns några pizzerior i Mellerud där vi skulle kunna äta efter Håverudsbesöket, innan vi drar vidare till Fengersfors Bruk. Du är verkligen snäll som bjuder!
Nä...inte långt som sagt. Ni bor väl i Värmland människor!? Ni är väl vana avstånd väl?
Hmmph...
Med andra ord får det bli sömnmedel i fikat.
Äsch, ok, jag bjuder inte hela gänget (ja, om jag nu inte råkar vinna på lotto då förstås!) men pizza efter turen vore gott!
Picture
Aktiv medlem
Det börjar närma sig...
...och det kan vara bra att veta hur vi har tänkt att ta oss ner till Håverud. Gissningsvis kommer jag och Tommy att åka med min bil från Arvika via antingen Säffle eller Åmål, men möjlighet till någon avstickare för att hämta upp någon på vägen finns. Therese kommer säkert farande från Torsby i sin bil om hon följer med. Kanske har du möjlighet att plocka upp någon på vägen, Tesa? Hur är det med Linnea, Jörn och Iréne? Har ni tillgång till bilar eller vill ni ha skjuts med någon?
Alla uppmanas att hålla tummarna för bra väder!
...och det kan vara bra att veta hur vi har tänkt att ta oss ner till Håverud. Gissningsvis kommer jag och Tommy att åka med min bil från Arvika via antingen Säffle eller Åmål, men möjlighet till någon avstickare för att hämta upp någon på vägen finns. Therese kommer säkert farande från Torsby i sin bil om hon följer med. Kanske har du möjlighet att plocka upp någon på vägen, Tesa? Hur är det med Linnea, Jörn och Iréne? Har ni tillgång till bilar eller vill ni ha skjuts med någon?
Alla uppmanas att hålla tummarna för bra väder!
Tes
Aktiv medlem
Jag åker från U-a så jag kan inte plocka upp nån på vägen i Värmland! =)
Däremot, om nån utefter 44:an, 45:an uppåt vill åka med så är det ok.
Hur är det med han Tony från Åmål förresten? Har han sett tråden och vet att vi kommer att vara "i närheten" denna gång?
Eller Säfflebon...hette han Olle?
När hade ni tänkt åka? Eftersom jag har så hiskeligt mycket att göra så planerade jag försöka sticka tiiidigt (om sambon orkar väcka mig), så jag inte kommer hem på nattkröken. Sen vore det nog fint med lite morgon/förmiddagsljus tror jag, oavsett väder.
Däremot, om nån utefter 44:an, 45:an uppåt vill åka med så är det ok.
Hur är det med han Tony från Åmål förresten? Har han sett tråden och vet att vi kommer att vara "i närheten" denna gång?
Eller Säfflebon...hette han Olle?
När hade ni tänkt åka? Eftersom jag har så hiskeligt mycket att göra så planerade jag försöka sticka tiiidigt (om sambon orkar väcka mig), så jag inte kommer hem på nattkröken. Sen vore det nog fint med lite morgon/förmiddagsljus tror jag, oavsett väder.
Picture
Aktiv medlem
Linnea - jag kollar när Tommy har planerat att gå upp på morgonen så lägger jag upp något om en tid så fort jag kan. Var vill du bli hämtad? Konsum i Vikene? Eller tar du dig in till Arvika på något sätt?
Jag håller med Tesa om att det vore bra om vi kom iväg rätt tidigt. Det tar cirka en timme och trekvart från Arvika till Håverud... runt 10.00 eller 10.30 borde man kunna vara där om man startar rimligt tidigt. Känns det som en bra tid?
Jag håller med Tesa om att det vore bra om vi kom iväg rätt tidigt. Det tar cirka en timme och trekvart från Arvika till Håverud... runt 10.00 eller 10.30 borde man kunna vara där om man startar rimligt tidigt. Känns det som en bra tid?
linnean
Aktiv medlem
Det verkar vara en bra tidsplan även om jag inte precis är morgonpigg.
Jag bor i Vikene, 2 mil utanför Arvika mot Karlstad, så det är lite fel håll. Så bäst fungerar det väl om jag möter upp er någonstans inne i stan.
Hörre ni, jag upptäckte just att på sidan jag är nu där man redigerar sina inlägg, nedanför rutan där man skriver finns några rutor som man kan klicka i, den i mitten heter Email Notification, ni som inte får uppdateringar vi mail har kanske inte den rutan för tickad?
Jag bor i Vikene, 2 mil utanför Arvika mot Karlstad, så det är lite fel håll. Så bäst fungerar det väl om jag möter upp er någonstans inne i stan.
Hörre ni, jag upptäckte just att på sidan jag är nu där man redigerar sina inlägg, nedanför rutan där man skriver finns några rutor som man kan klicka i, den i mitten heter Email Notification, ni som inte får uppdateringar vi mail har kanske inte den rutan för tickad?
murdoc
Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:
Linnea - jag kollar när Tommy har planerat att gå upp på morgonen ....
Jag kommer nog upp i den tid som krävs... =D
Framme 10 och knappt 2 timmars resväg ger ju, räknat baklänges efter alla konstens regler, kl.08.00, eller "Eight Hundred Hours Sharp" som de säger i branschen.
Hoppas bara att det inte spöregnar, det förtar ju lite. Gråt(t) och dimma funkar men sol är nog att föredra.
Näe, nu ska jag läsa om kvalite. Har tenta på onsdag och jag var sjukskriven hela denna vecka så jag är smått stressad.
Ha en bra kväll!
Tommy
Kvalite: Alla sammanlagda egenskaper hos en produkt som ger dess förmåga att tillfredsställa kundens uttalade och underförstådda behov.
Picture
Aktiv medlem
Ska vi säga klockan 10.00 i Håverud då? Vet alla hur man kör dit? Man åker mot Mellerud och strax innan samhället ligger Bloms varuhus (med intilliggande vindkraftverk). Sväng höger mot Åsensbruk där. Kör rakt fram i cirka 13 km (man passerar genom Åsensbruk). Till slut passerar man en hög bro - akvedukten ligger nedanför den. Efter bron finns det en parkeringsplats där vi kan samlas. Karta finns här .
Linnea - ska vi hämta upp dig vid 08.00? Passar Tivoliplatsen vid stadsparken bra?
Linnea - ska vi hämta upp dig vid 08.00? Passar Tivoliplatsen vid stadsparken bra?
Picture
Aktiv medlem
Håll förresten koll på tråden - verkar det bli spöregn kanske man kan skjuta på träffen till söndag. Det såg inte så lovande ut på femdygnsprognosen. Fast SMHI brukar ju hinna ändra sig ett par tre gånger under en femdygnsperiod. Vi bestämmer på fredag eftermiddag tycker jag.
Picture
Aktiv medlem
murdoc skrev:
Framme 10 och knappt 2 timmars resväg ger ju, räknat baklänges efter alla konstens regler, kl.08.00, eller "Eight Hundred Hours Sharp" som de säger i branschen.
Ja, det märks verkligen att du läser logistik!
Tes
Aktiv medlem
Jamen, de syns ju!
Iallafall när man blåst förbi ett par i hrmhm...ja, några kilometer för fort så ser man dem till slut. :/
(tur att de nyligen blivit uppsatta då och inte var på än).
Idag var jag laglydigare än nånsin tidigare, och kom såklart försent också och jag höll nästan på att somna för första gången av det monotona körandet.
Iallafall när man blåst förbi ett par i hrmhm...ja, några kilometer för fort så ser man dem till slut. :/
(tur att de nyligen blivit uppsatta då och inte var på än).
Idag var jag laglydigare än nånsin tidigare, och kom såklart försent också och jag höll nästan på att somna för första gången av det monotona körandet.
Tes
Aktiv medlem
Håverudsträffen lörd. 21/10 kl. 10.00
Vill bara förtydliga mellan alla bösmeddelande i tråden att:
Datum är satt till den 21/10 kl. 10.00
Men om det blir spöregn så kommer troligtvis Hans att lägga ut om ändring senast fredag om att ev. åka den 22:e istället så håll nu ett öga på tråden alla som planerar följa med.
Ska vi säga dessutom, eftersom vi kommer i olika bilar från olika håll, att vi kan mötas upp nere på grusparkeringen i Håverud (det är nog den officiella besöksparkeringen tror jag)?
mvh Therese
Vill bara förtydliga mellan alla bösmeddelande i tråden att:
Datum är satt till den 21/10 kl. 10.00
Men om det blir spöregn så kommer troligtvis Hans att lägga ut om ändring senast fredag om att ev. åka den 22:e istället så håll nu ett öga på tråden alla som planerar följa med.
Ska vi säga dessutom, eftersom vi kommer i olika bilar från olika håll, att vi kan mötas upp nere på grusparkeringen i Håverud (det är nog den officiella besöksparkeringen tror jag)?
mvh Therese