Annons

Vad skulle man har för skrivare som porträtt fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

Santa771

Aktiv medlem
Som rubriken lyder vad ska jag sattsa på för skrivare om jag vill kunna skriva ut min bilder själv jag tar allt från 9x13-50x60. finns det nått som är ekonomisk hållbart? Jag menar både kvalitet och pris

Det kan vara svårt att få med alla storlekar Du efterlyser i en och samma skrivare. Ska Du göra professionella utskrifter bör den vara försedd med profiler för resp. papper. Det kan vara svårt att få till profiler för alla format i en och samma skrivare om Du inte är beredd att betala skjortan.

Alla stora leverantörer har skrivare för rullpapper och det är egentligen bara plånboken som styr.

Men det funkar väll att skriva ut små bilder på en rull printer eller? Kan ingenting om detta :) bara tänkte om det finns nått som klara att konkurera i kvaliet och pris jämfört med labb

Det blir lätt oekonomiskt med småbilder på rulle - och en massa extra jobb att pussla ihop dem före utskrift och sedan skära - men det går. Skulle jag satsa, skulle jag titta på någon av Epsons rullskrivare.

HP Z3200ps - 24" automatiserad profilering och använder 11 pigmenteradebläck och en "glansförstärkare" istället för särskilt "mattbläck".

Canon iPF6100 - A1, När Imaging resources testade den så var det den skrivare som gav bäst utskrift...

Epson 7880/7900 - En EPSON och spectrofotometer som tillbehör

Nåja, alla 3 är bra och byggda för produktionsmiljöer.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto