Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad skulle du göra?
- Trådstartare LasseL
- Start datum
foto_korren
Aktiv medlem
foto_korren
Aktiv medlem
ojdå de belv jätte konstiga färger här. var starkare i Photoshop
foto_korren
Aktiv medlem
ojdå de belv jätte konstiga färger här. var starkare i Photoshop
Kristian h
Aktiv medlem
foto_korren
Aktiv medlem
FILM) (Kristian h skrev:
(Gårdis)
Medlem
Medlemsprofil
Tobias: Ändra färgrymden till sRGB från RGB98
ok tack för tipset
Björn Öst
Avslutat medlemskap
cwe
Aktiv medlem
Min enkla idé är att förbättra rödkanalen, som nu är väldigt kontrastfattig. Det gör man enklast genom att använda Channel Mixer och blanda in lite grön- eller blåkanal i den röda kanalen, i detta fall mest grönkanal.
Sedan får man färgjustera den lite med hjälp av color balance, mm.
Är det någon som har en bra idé vad man gör åt den blåa färgresten i skuggan? (Den kommer ju av den stora färgtemperatur-skillnaden mellan stearinljuset och bakgrundsljuset...) Det verkar som i princip alla här har råkat ha den kvar, och den är ju himla stark. Jag tog bort den genom att maska av ytan och sedan lägga ett toningslager ovanpå (colorize) och dra ner opaciteten tills det såg bra ut... Finns säkert ett bättre sätt?
-Christian
Sedan får man färgjustera den lite med hjälp av color balance, mm.
Är det någon som har en bra idé vad man gör åt den blåa färgresten i skuggan? (Den kommer ju av den stora färgtemperatur-skillnaden mellan stearinljuset och bakgrundsljuset...) Det verkar som i princip alla här har råkat ha den kvar, och den är ju himla stark. Jag tog bort den genom att maska av ytan och sedan lägga ett toningslager ovanpå (colorize) och dra ner opaciteten tills det såg bra ut... Finns säkert ett bättre sätt?
-Christian
Bilagor