Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad Sker Med Terje????

Produkter
(logga in för att koppla)

mogren

Ny medlem
Någonting sker med Terje här på fotosidan, men vad?

Ser att han laddat upp 100 bilder, men kan inte titta på alla bilderna. Ser att flera bilder finns i två versioner. Kan inte titta på den ena av dem - är bilderna i olika format?

Läser i en bildkommentar att han blivit proffsmedlem - vad innebär det? Kan inte hitta någon information om detta?

Har läst i ett annat forum att maxgränsen var 50 bilder för varje medlem - men Terje har ju laddat upp 100 bilder.

Terje är nog "försökskanin" som proffsmedlem och får därför redan ladda upp fler bilder....

Fotosidan administrerar hans nya hemsida:
http://www.terje.fotosidan.se/
och därför blir det nog lite "rörigt" under uppstarten av detta med album som finns men ändå inte finns :confused:

Hmm... Jag visste då inte ens att maxantalet var 50 bilder. Tycker mig ha sett en massa folk med fler... När infördes det? Har inte sett det någonstans här på sidan.

god eftermiddag,

precis som ni gissar (iallafall björn) så är det så att vi håller på att släppa en ny typ av medlemskap (eller snarare två stycken). En av dessa är Fotosidan.se Proffs. Terje är försökskanin och det vi har hittat vissa brister/fel som vi skall åtgärda. Men vill ni se de senaste uppladdade bilderna så spana in Terjes Portfolio www.terje.fotosidan.se.

En av sakerna som ingår i detta medlemsskap är att maxgränsen är satt 100 bilder (till skillnad från 50 som det ALLTID varit hittills).

Inom kort kommer jag att presentera vad de olika medlemsskapen innebär.

Hälsningar
David

hopp, och vilka är välkommna att skapa sådana album då?..väljer ni ut vissa, eller är detta nåt för alla?
Är det bara jag som reagerar över detta Terjedyrkande hos vissa medlemmar på denna sida?
han är ju jätteduktig, det kan jag bara hålla med om, och visst ska ha ha beröm för det, men hela terjediskussionen börjar kännas lite löjlig...Hur många trådar finns det om mannen egentligen? :)
Undrar vad Terje själv tycker?
Syftar inte just på denna debatten, men tex på den som var uppe för nån dag sen...
det finns ju extremt många begåvade fotografer här, amatörer eller proffs, tråkigt att inte alla får lika mycket uppmärksamhet...
Hoppas bara att detta med specialalbum kommer att gälla alla och inte bara de som är proffs?
Nu blir det väl slagsmål här på fotosidan tack vare mig, men det finns så oerhört många andra som borde få lite av den uppmärksamhet som terje fått den senaste månaden... gnällspik är jag idag...menmen...
Så, nu får ni skrika på mig om ni vill..:)
Och ja,ja, jag verkar nog extremt avundsjuk, men fallet är det att jag skulle kunna räkna upp så många andra här som förtjänar dessa rubriker ännu mer... även om terje är en mycket duktig fotograf...

Alla kommer att kunna skapa denna form av album. Dock kommer det inte att vara gratis. Återkommer som sagt med vad detta innebär.

Terje är inte förfördelad men vi känner att det stärker fotosidan.se kvalitet att samarbete med honom. Finns det fler som vill samarbete med oss så är det bara att höra av sig.

Hoppas att ni ser detta som positivt.

/redaktionen

elmfeldt skrev:
god eftermiddag,

precis som ni gissar (iallafall björn) så är det så att vi håller på att släppa en ny typ av medlemskap (eller snarare två stycken). En av dessa är Fotosidan.se Proffs.

Tycker att det verkar vara en intressant idé och säkert en bra utveckling av denna fantastiska hemsida så länge alla har samma möjlighet!

Hälsningar
Fredrik

Uppdatering:
David! Ursäkta men jag såg inte ditt andra inlägg. Perfekt att alla medlemmar ska ha samma möjligheter då det sämsta som kan hända (enligt min uppfattning) är att medlemmarna delas upp i ett A-lag och ett B-lag! Ser fram emot att få ta del av information om de nya medlemsskapen!

Alla har samma möjlighet! Eller? Någon måste ju vara först för att testa funktionaliteten. Vi har haft funktionen ute på test hos några utvalda medlemmar och de har kommit med mycket värdefulla kommentarer, för det får de Proffs medlemskap. Terje blir också proffs som tack för att han bidrar med artiklar och svar (frågeforum redan igång).

Vi gör detta för att fotosidan.se skall bli bättre för er medlemmar.

/redaktionen

David!

Se min uppdatering ovan! Missade som sagt var ditt andra inlägg och kanske läste jag igenom de övriga lite slarvigt. Ursäkta!

/ Fredrik

Om alla kan skaffa ett proffs konto tycker jag lite att... ja... vitsen försvinner.

Om någon skaffar ett proffs konto och lägger in 100 familje-svensson-semester-ni vet vad jag menar-bilder, så är ju inte dom proffs.
Byt namn på detta utökade konto.

Däremot tycker jag inte att någon ska ha någon fördel här utan att alla ska ha tillgång till alla tjänster (mot viss betalning, men det ska inte styras av hur duktig man är).

Varför kan jag inte komentera Terjes bilder i hanns proffs portfolio?

Jag kan dessutom tänka mig att betala typ 50kr/år för vanligt medlemskap, eller så kan ni börja förhandla med Telia, utan er hade min teleräkning varit betydligt lägre.

Sånna här förändringar som proffs-konton, förändringar, uppdateringar av tjänster, nya forumrubriker skulle jag kunna tänka mig att bli medelad om via ett nyhetsbrev.

Andreas.

Självklart tycker jag att fotosidans "team" gör alldeles rätt när dom "lyfter fram" en duktigt och kunnig fotograf som t ex Terje, och detta eftersom det inte bara gör fotosidan.se i sig avsevärt mycket intressantare, utan eftersom det också lär öka intresset för siten, vilket i förlängningen är bra för oss alla. Mer medlemmar/besökare ger en livligare sida med fler bilder, mer debatt osv.

Att det gynnar alla oss som är medlemmar har vi ju redan märkt i och med Terjes seriösa och lärorika inlägg i vårt forum. Och få av oss kan väl undgå att bli berörda och inspirerade av hans fina bilder. Så redan nu har vi alla vunnit något tycker jag.

Men självklart ska det inte gå till överdrift, det vore ju fel om personer som anses "proffsigare" än andra kan slinka in som något slags fotosidans egna frälse och få privilegier som alla andra saknar. Då kommer poängen med denna sida att helt försvinna. Därför anser jag inte att ett så kallat ”proffsmedlemskap” ska innebära att man med en billig peng får ett utmärkt forum för att exponera sina bilder och göra sig känd (även om det inte är fel i sig). Nej då ska det krävas lite motprestationer tycker jag. D v s att man ålägger personen det handlar om att svara på lite frågor ibland, eller att lägga upp artiklar som berör dennas fotoområde.

/Joakim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar