Fransmeister
Medlem
Jag har länge fotat med en robust gammal 35mm Minolta från tidigt 70tal (ev sent 60) som jag trivs grymt bra med. Problemet är att jag behöver ett modernare komplement. Dock gärna begagnat eftersom jag inte är så förtjust i de allra senaste "teknikundren".
De funktioner jag framför allt vill ha är;
Autofocus, inbyggd blixt, skärpedjupskontroll (bländare), möjligheten att växla mellan automatisk/manuell, ev zoom objektiv.
Jag är en hederlig amatörfotograf och har som sagt därför inga extravaganta krav. Jag vill helt enkelt ha en robust systemkamera med ovan specifikationer.
Så vad skall jag då köpa och hur mycket skall jag behöva lägga? Tar gladeligen emot alla synpunkter och förslag. Vilket märke ska jag välja (fördelar/nackdelar etc), objektiv, prisklasser m.m.
Jag fotar i huvudsak dia, men ibland även svartvitt.
Mången tack på förhand
De funktioner jag framför allt vill ha är;
Autofocus, inbyggd blixt, skärpedjupskontroll (bländare), möjligheten att växla mellan automatisk/manuell, ev zoom objektiv.
Jag är en hederlig amatörfotograf och har som sagt därför inga extravaganta krav. Jag vill helt enkelt ha en robust systemkamera med ovan specifikationer.
Så vad skall jag då köpa och hur mycket skall jag behöva lägga? Tar gladeligen emot alla synpunkter och förslag. Vilket märke ska jag välja (fördelar/nackdelar etc), objektiv, prisklasser m.m.
Jag fotar i huvudsak dia, men ibland även svartvitt.
Mången tack på förhand