Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad ska jag ta betalt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nog är det väl annat som skiljer mellan att anställa och att anlita en entreprenör med F-skatt för ett uppdrag? Vad händer t ex om den som ska utföra uppdraget skadas? Ansvar för skyddsutrustning etc?
Det finns en lag om arbetsskadeförsäkring. Avgiften för den ingår i arbetsgivaravgiften och är alltså ingen extra kostnad för arbetsgivaren.

Personligen har jag aldrig stött på en uppdragsgivare som tycker att A-skatt är ett problem, däremot ganska många som inte vill betala mig med F-skatt.
 
Det finns en lag om arbetsskadeförsäkring. Avgiften för den ingår i arbetsgivaravgiften och är alltså ingen extra kostnad för arbetsgivaren.

Personligen har jag aldrig stött på en uppdragsgivare som tycker att A-skatt är ett problem, däremot ganska många som inte vill betala mig med F-skatt.

Kanske inte nån extra kostnad, men kanske en massa extra "besvär"? Rehabiliteringsansvar?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.