H.Helmersson
Aktiv medlem
Jag sålde min tidigare Nikon D2H då intresset svalnade, men detta är ett par år sedan och jag har blivit sugen på att handla kamera igen, men frågan är.. Vad ska jag köpa?
Jag har tittat lite extra på en Nikon D2X då jag tycker den verkar riktigt fin, dessutom gillade jag menysystemet på min gamla D2H, och jag antar de är ungefär detsamma på nyare D2X?
Sen har jag även sneglat lite på någon av Canon´s modeller av 1D, ex. 1D MK II.
Jag behöver lite råd och tips av er här.. Gärna personliga åsikter på varför jag ska välja den ena framför den andra!
Hur är det med objektiv, skiljer det nånting i priser mellan Canon och Nikon?
Verkar som det finns mer begagnade objektiv till Canon när man läser annonser här på fotosidan, men de kanske är nåt jag har fått om bakfoten?
Jag fotar mest sport (rally och motocross) och djur, natur, landskap om de har någon betydelse.
Jag hoppas på många jättemånga tips och råd av er här nu..
Mvh
Henric.
Jag har tittat lite extra på en Nikon D2X då jag tycker den verkar riktigt fin, dessutom gillade jag menysystemet på min gamla D2H, och jag antar de är ungefär detsamma på nyare D2X?
Sen har jag även sneglat lite på någon av Canon´s modeller av 1D, ex. 1D MK II.
Jag behöver lite råd och tips av er här.. Gärna personliga åsikter på varför jag ska välja den ena framför den andra!
Hur är det med objektiv, skiljer det nånting i priser mellan Canon och Nikon?
Verkar som det finns mer begagnade objektiv till Canon när man läser annonser här på fotosidan, men de kanske är nåt jag har fått om bakfoten?
Jag fotar mest sport (rally och motocross) och djur, natur, landskap om de har någon betydelse.
Jag hoppas på många jättemånga tips och råd av er här nu..
Mvh
Henric.