Annons

Vad saknar en 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett större handtag, eftersom det är det tillbehör jag ofta ser rekomendationer på.

Jag skulle säga att den saknar;
- lägre pris
- ljusare sökare
- längre batteritid
- snabbhet
- kraftigare blixt
- röd hjälpbelysning för autofokus
- mer pixlar
- lägre brus
- automatisk motivsökare
- tunnare instruktionsbok
- färre inställningmöjligheter
 
Möjlighet att ta långa bildserier i rawformat är en brist. Storleken anser många är en brist, dock inte jag. Iso 3200 kunde varit kul också. Den lilla sökaren, men det har ju med storleken att göra.

Annars tycker jag det är en bra kamera, iaf för en mindre avancerad användare som jag.
 
RolandM skrev:
Ett större handtag, eftersom det är det tillbehör jag ofta ser rekomendationer på.

Jag skulle säga att den saknar;
- lägre pris
- ljusare sökare
- längre batteritid
- snabbhet
- kraftigare blixt
- röd hjälpbelysning för autofokus
- mer pixlar
- lägre brus
- automatisk motivsökare
- tunnare instruktionsbok
- färre inställningmöjligheter


är det inte ganska bra pris på den ?

behöver du snabbare?

behöver du mer pixlar?
 
Det enda jag känner mig begränsad av är väl det dynamiska omfånget i digitaltekniken, mörka och ljusa partier känns inte lika "vackra" som de kan vara med analog teknik. Men det är ju inget specifikt med 350d... Klart jag gärna skulle kunna skjuta 10b/sekund de gånger jag plåtar actionsport, men det är ganska sällan jag gör. Så i övrigt... Inget som saknas för min del.
 
Min saknar en varm skön regnsäker väska.
Den skulle även vilja ha mer uppmärksamhet.
 
(Ang storlek så är det nog att ALLA som köper den tycker den är liten i början men sen tycker att den känns bra, det är alltså en vanesak.

Jag fick själv ont i handen efter en dag, men nu känns det hur bra som helst.)

Jag saknar ISO-info i sökaren (den syns på en display istället) och riktigt bra spot. Sen så vill man ju alltid fläska på med andra saker (större skärm, större sökare osv), men det enda jag saknar är ISO-infon och spot.
 
Det min EOS 350D saknar allra mest just nu är en ägare som kan göra kameran och alla dess funktioner rättvisa ;o)
 
Re: Re: Re: Vad saknar en 350D?

BugEyes skrev:
Ja det och ett bättre autofokussystem
Allting kan förstås alltid bli bättre. Jag är dock mycket nöjd med autofokusen hos EOS 350D. Jämfört med mina andra EOS-kameror, som alla är från första halvan av 1990-talet, så är den strålande bra.

Det mesta, för att inte säga allt, som 350D "saknar" får man om man köper en EOS 20D, så jag förstår inte riktigt vad den här diskussionen går ut på.

PD
 
Re: Re: Re: Re: Vad saknar en 350D?

PMD skrev:

Det mesta, för att inte säga allt, som 350D "saknar" får man om man köper en EOS 20D, så jag förstår inte riktigt vad den här diskussionen går ut på.

PD
Nejdå, man får varken spotmätning eller ISO info i sökaren. Vad det gäller funktioner som finns i kameran är det inte mycket som skiljer. Dock finns det vissa skillnader i fokusprecision.
 
Glömde nämna att brännviddsförlängningen känns hemskt jobbig, men det rår ju inte en 20d på heller, eller någon annan kamera i prisklassen.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vad saknar en 350D?

BugEyes skrev:
Nejdå, man får varken spotmätning eller ISO info i sökaren.
Ja, det har du rätt i. ISO-info i sökaren vore väldigt bra, det håller jag med om.
Spotmätning är inte lika viktigt. Jag har sällan tid och lust att exponera enligt zonsystemet. Med histogram på skärmen har man dessutom stora möjligheter att finjustera exponeringen ändå.

PD
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.