Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säljer jag min D50 för?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gip

Aktiv medlem
Jag ska sälja min kamera till en arbetskmarat eftersom det flyttar in en ny kamera så småningom.
(kameran kommer inte säljas förrän jag har min D200 i handen och det kan ju som bekant dröja...)

Min D50 är köpt i augusti och ska säljas med kitobjektivet 18-55
Compact Flash 1Gb Ultra II
och ytteliagre ett på 512 mb

Om det går att skriva över Solidförsökringen så får han med den också.(tror den gäller till 2007 om jag inte har fel)

Jag har inga orginalkartonger eller sånt med.
Manualen är lite misshandlad av väder och vind så jag tänkte införskaffa en ny till honom(om dom inte är alltför dyra)

Vad kan jag säja paketet för?

hihi mitt inlägg blev bortplockat...
Nu ska jag inte upprepa mig, men jag hoppas bara att ni som läste det förstod att jag skämtade ordentligt .

Om inte så ber jag alla läsare om ursäkt :)

Ja du, dels så får du fundera över hur bra kompis du är med din jobbarkompis. Sen så måste du ta reda på om försäkringen verkligen går att flytta över.
I övrigt skulle jag väl tippa på runt 80% av vad samma saker kostar att köpa nytt i dag? Det handlar ju egentligen inte alls om vad den är värd, utan vad folk är beredda att betala.
De annonser du hittar på blocket verkar handla om företag som säljer nya, snarare än begagnade privata.
Att spara kartonger är aldrig fel...

Kalle du är en skam!

Har din mamma pratat med dig om ett liv i gips? ;)

Tack för hjälpen, jag kollade annonserna...men mycket var nytt så det var svårt att jämföra.

Alltihop kostar 8185...för varje dag som jag får vänta på min D200 blir dom mindre värda ;)

0Andreas0 skrev:
Ja du, dels så får du fundera över hur bra kompis du är med din jobbarkompis. Sen så måste du ta reda på om försäkringen verkligen går att flytta över.
I övrigt skulle jag väl tippa på runt 80% av vad samma saker kostar att köpa nytt i dag? Det handlar ju egentligen inte alls om vad den är värd, utan vad folk är beredda att betala.
De annonser du hittar på blocket verkar handla om företag som säljer nya, snarare än begagnade privata.
Att spara kartonger är aldrig fel...

Jag har skrivit till försäkringbolaget och frågat så jag vet inte riktigt.
Jag skrev inte in försäkringsumman i beloppet ovan så det blir lite till (OM det nu går)

Helt rätt, man borde sparat dom...men jag hade inte tänkt sälja den (jag hade inte tänkte köpa alla dom objektiv som jag inhandlat sista tiden heller ;))..men så steg detta intresset mig åt huvudet och då blev det såhär...allt är Nikons fel som började tillverka D200 ;)

När jag ska sälja något brukar jag tänka:
"Vad skulle jag betala för detta?"

Så svaret blir väl runt 4500:- kanske 5000:-

Men man kan också titta på annonser, välj ut 10 annonser och sedan tar du ett snitt på dessa, då får du ett pris so är varken dyrt eller billigt och du har tagit hänsyn till lycksökarna och dom som skänker bort saker.

Kalle_B skrev:
När jag ska sälja något brukar jag tänka:
"Vad skulle jag betala för detta?"

Så svaret blir väl runt 4500:- kanske 5000:-

Men man kan också titta på annonser, välj ut 10 annonser och sedan tar du ett snitt på dessa, då får du ett pris so är varken dyrt eller billigt och du har tagit hänsyn till lycksökarna och dom som skänker bort saker.

Jag har funderat lite däromkring, får se hur det går med försäkringen också.

Jag ska visa honom tråden också så han inte tror att jag lurar honom :)

20% försvinner när du öppnar kartongen!

Eftersom D200 är så "het" har jag gått och funderat på att köpa en D50 med 18-55 och 55-200 plus 1 GB minne samt Nikon originalväska för 8.995:-

Kalkylerar sedan kallt med att sälja den för 20% under inköpspriset, dvs 7.195:- och ta 1.800:- som en "hyra" under tiden. Denna hyrtid kan bli allt mellan 3-6 månader, vill i alla fall ha en D200 till hösten!

Har ett antal fototillfällen inplanerade framöver, det första 25 mars och tills dess har jag nog inte kommit över någon D200, dessutom med 18-200 mm objektivet.

Det kostar att ligga på topp / Jan-Olof

att sälja en D50 för 7100 kronor om 6 månader tror jag personligen är stört omöjligt.

Ett splitternytt paket från Scandinavianphoto,

(Nikon Digitalkamera system D50 med Af 18-55 inkl värdepaket svart) kostar Idag 6995:- inkl moms och det är idag...

bara huset kostar 6000 inkl moms.

eller ska du sälja med massa objektiv också?

Kalle_B skrev:
att sälja en D50 för 7100 kronor om 6 månader tror jag personligen är stört omöjligt.

Ett splitternytt paket från Scandinavianphoto,

(Nikon Digitalkamera system D50 med Af 18-55 inkl värdepaket svart) kostar Idag 6995:- inkl moms och det är idag...

bara huset kostar 6000 inkl moms.

eller ska du sälja med massa objektiv också?

Jan-Olof ska ha 1 gb minne, väska och 55-200 objektivet också...

(om jag förstod det rätt)

även om han säljer med 55-200 objektivet och ett 1 GB minne så är det i mina öron ett hutlöst överpris... objektivet kostar ca 2000:- Inkl moms idag.

Det kanske inte tappar i värde så mkt men säg att det är värt 1500 kronor om 6 månader... så är det vansinnigt pris ialla fall.. enligt mig..

Kalle - Fort och fel

Helt rätt Gill:

D50
18-55
55-200
1 GB minne
Nikon originalväska
för 8.995:- 20% off = 7.195:- eller 1.800:- i "hyra".

Kul hemsida du har Gill. "Odlar" också hundar, kolla på: www.lagotto.nu eller www.shih-tzu.nu

Noterade att du har varit goldenägare, har fött upp men bytt ras eftersom det år svårt att hitta "riktiga" golden retriever numera.

Re: Kalle - Fort och fel

JOLidman skrev:
Helt rätt Gill:

D50
18-55
55-200
1 GB minne
Nikon originalväska
för 8.995:- 20% off = 7.195:- eller 1.800:- i "hyra".

Kul hemsida du har Gill. "Odlar" också hundar, kolla på: www.lagotto.nu eller www.shih-tzu.nu

Noterade att du har varit goldenägare, har fött upp men bytt ras eftersom det år svårt att hitta "riktiga" golden retriever numera.

Ja, och det är tur då hamnar dom inte i fel händer...det skulle var synd med den kapaciteten...utställningsvarianten är en tragisk kopia...

Hade jag inte lämnat brukset bakom mig hade jag haft en sån nu också ;)

Jag kommer inte in på dina sidor, men det kan vara nåt knas här så jag försöker igen när jag kommit hem :)

Även om det är lite off topic, så har jag tänkt sälja min D70 + 512Mb minne + 18-55 + 55-200 + Remotekontroll + 2st batterier för 5000kr så fort D200 kommer.

Jag har redan 2st som har tingat kameran.

PS. Skulle inte kunna bli finansminister... DS.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto