Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad sälja kamera för?

Produkter
(logga in för att koppla)

Saiko

Ny medlem
Hej! Jag går i funderingar på att sälja av min sparsamt använda Canon 30D med tillhörande objektiv Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM plus extern blixt från Tamron. Dessvärre har jag ingen aning om vad detta kan vara värt tillsammans idag, och undrar vad jag borde ta betalt?

Hej! Jag går i funderingar på att sälja av min sparsamt använda Canon 30D med tillhörande objektiv Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM plus extern blixt från Tamron. Dessvärre har jag ingen aning om vad detta kan vara värt tillsammans idag, och undrar vad jag borde ta betalt?

Ca 800-900kr för kameran, kanske 1500-1700 för objektivet. Vågar inte säga nåt om blixten. Kanske mindre om du vill bli av med grejerna snabbt. Kanske mer om du har tur..

får jag också hoppa in med en fråga? är själv i säljartankar nämligen :)

Tänkte sälja min gamla kamerautrustning som är en canon 600d + kitobjektiv.
extra batteri. + tamron 17-50 2.8
vad kan man få för detta tro?

Är det ens värt att sälja eller ska jag ha den som reservkamera? :)

får jag också hoppa in med en fråga? är själv i säljartankar nämligen :)

Tänkte sälja min gamla kamerautrustning som är en canon 600d + kitobjektiv.
extra batteri. + tamron 17-50 2.8
vad kan man få för detta tro?

Är det ens värt att sälja eller ska jag ha den som reservkamera? :)

Jag uppskattade bara lite priser utifrån avslutade annonser på tradera och höftade in några här från fotosidan för att få nåt ca-pris på de andra grejerna så testa det.

http://www.tradera.com/digitalkameror-c3_140201?search=canon+600d&Advanced=true&ended=1

Jag har slutat sälja till fast pris. Auktionerna på Tradera slutar på rätt pris, oavsett vad man själv har för idéer. Ibland får jag mer än jag hade gissat, men oftast mindre. Se till att ge en tydlig och ärlig beskrivning av grejorna, så kommer du att få rimliga bud.
Var bara mentalt förberedd på hur budgivningen funkar: Auktionen är stendöd i sex dagar, vaknar sedan försiktigt och tar ordentlig fart den sista halvtimmen.

Var bara mentalt förberedd på hur budgivningen funkar: Auktionen är stendöd i sex dagar, vaknar sedan försiktigt och tar ordentlig fart den sista halvtimmen.

De första sex dagarna kan man märka av intresset genom att det droppar in frågor om annonsen. Oftast gäller frågorna om det finns kvitto. Om man får erbjudanden om att sälja för sälja för ett fast pris är det ett tecken på att utropspriset är för lågt satt. Köparen hoppas på att man ska gå med på att sälja prylen för 10-20% över utropspris utan budgivning därför att han/hon räknar med att en budgivning ökar mer än så. Dessutom är det emot Traderas regler.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar