Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad plåta i Stockholm i morgon?
- Trådstartare RolandM
- Start datum
xdork
Aktiv medlem
Tja... skogskyrkogården gör sig alltid bra.
Från södermälarstrand mot kungsholmen är också fint.
Riddarholmen är inte dumt heller.
Plåta människor på tuben kan man också göra.
Ta sig till mer udda ställen, under broar och i nedlagda fabrikslokaler.
Bygget av den nya tågbron över årstaviken kan ge intressanta bilder.
Några förslag, måste tyvärr erkänna att jag också har lite dåligt med idéer, min flickvän hade dock hittat någon sjö utåt farsta dit vi ska åka imorgon och fota natur.
mvh Erik
Från södermälarstrand mot kungsholmen är också fint.
Riddarholmen är inte dumt heller.
Bygget av den nya tågbron över årstaviken kan ge intressanta bilder.
Några förslag, måste tyvärr erkänna att jag också har lite dåligt med idéer, min flickvän hade dock hittat någon sjö utåt farsta dit vi ska åka imorgon och fota natur.
mvh Erik
macmolarin
Aktiv medlem
xdork skrev:
Tänk på SL:s fotoförbud bara.
Holmström
Medlem
RolandM skrev:
Vad plåta i Stockholm i morgon?
Det finns nog hur mycket som helst att fotografera i Stockholm. Uppe på söders höjder har du exempelvis Fjällgatan med sin vidunderliga utsikt, och vid Slussen har du också fin utsikt uppifrån Katarina Hissen. Eller varför inte besöka Gamla Stan och dess charmiga gränder, där kan man lätt flanera omkring en hel dag med kamera. Ett annat tips är att åka ut till Gärdet och upp i Kaknästornet. Om du frågar nere i receptionen får du säkert låna nyckeln till "fotoluckorna" som finns uppe på utkiksterrassen.
Lycka till imorgon!
/ Jens
xdork
Aktiv medlem
molarin skrev:
Tänk på SL:s fotoförbud bara.
SL har inget fotoförbud, enbart blixtförbud. Det är iaf vad jag minns av en tråd som behandlades här för några månader sedan.
Razorfever
Medlem
xdork skrev:
SL har inget fotoförbud, enbart blixtförbud. Det är iaf vad jag minns av en tråd som behandlades här för några månader sedan.
Jag tycker det händer rätt så ofta att man blir bortkörd även om man inte kör med blixt. Till och med inne på T-Centralen...
xdork
Aktiv medlem
Razorfever skrev:
Jag tycker det händer rätt så ofta att man blir bortkörd även om man inte kör med blixt. Till och med inne på T-Centralen...
Efter den här artikeln följer en diskussion, i den är det folk som skriftligen fått svar från SL att det är okej att fota och att SL ser de utrymmen som man får vara på normalt är offentliga utrymmen, dvs där får man fotografera. Jag skulle inte tollerera att bli bortkörd.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/1746/
musslan
Aktiv medlem
xdork skrev:
Hmm gamla nedlagda fabrikslokaler!!?? Vart kan man hitta dom i Stockholm??
Under vilka broar menar du? Finns ju ett par att välja.
Vore tacksam för svar!
MVH Marie
xdork
Aktiv medlem
musslan skrev:
Hmm gamla nedlagda fabrikslokaler!!?? Vart kan man hitta dom i Stockholm??
Under vilka broar menar du? Finns ju ett par att välja.
Vore tacksam för svar!
MVH Marie
Ja, finns många broar, välj vilken som helst och du finner lite annorlunda saker, ex. skansbron, västerbron, hornstullsbron... har inte provat att leta på så många ställen men under varje större bro finns det en massa intressanta saker, inte första stället dit kommunens klottersanerare och städpatrull kommer!
Fabrikslokaler kan jag tyvärr inte rekommendera någon.. =) men förra veckan var en gammal fabrikslokal vid telefonplan ockuperad, där hade man säkert kunnat få fina bilder, tog mig dock aldrig dit.
mvh Erik
musslan
Aktiv medlem
xdork skrev:
Ja, finns många broar, välj vilken som helst och du finner lite annorlunda saker, ex. skansbron, västerbron, hornstullsbron... har inte provat att leta på så många ställen men under varje större bro finns det en massa intressanta saker, inte första stället dit kommunens klottersanerare och städpatrull kommer!
Fabrikslokaler kan jag tyvärr inte rekommendera någon.. =) men förra veckan var en gammal fabrikslokal vid telefonplan ockuperad, där hade man säkert kunnat få fina bilder, tog mig dock aldrig dit.
mvh Erik
Okej, ja både jag och min sambo brukar vara mycket i stockholm och fota en hel del! Men vi har inte hittat dom där små smultronställena.
Har aldrig haft en tanke på att kolla under broar. Men det ska vi nog ta och göra nästa gång vi åker dit upp.
Mvh Marie
Johan Ringblom
Aktiv medlem
Under St:Eriksbron på St Eriksplanssidan är riktigt sunkigt mysigt för att fotografera.
Bla spelade det amerikanska rockbandet Smashing Pumpkins in delar av en video där som handlade om två hemlösa knarkare. Dessutom så brukar stans klotterungdom ta sig in i tunnelbanesystemet den
vägen. Tja jag tror ni kan tänka er ungefär vilken miljö det är där.
Bla spelade det amerikanska rockbandet Smashing Pumpkins in delar av en video där som handlade om två hemlösa knarkare. Dessutom så brukar stans klotterungdom ta sig in i tunnelbanesystemet den
vägen. Tja jag tror ni kan tänka er ungefär vilken miljö det är där.
Flor
Aktiv medlem