Annons

Vad krävs?

Produkter
(logga in för att koppla)

mini_burk

Medlem
Tjena !
Tänkt starta en e-butik, och behöver lite hjälp. Räcker F-skattsedel ? Hur går jag tillväga, a till ö?

Skriv så mycket ni orkar, tacksam för alla svar !

MVH PB

Jag skulle vända mig hit http://www.e-butik.se/ har administrerat och hanterat några nätbutiker via dem och de är mycket brra, de ordnar allt från design till betalsystem och anant du behöver samt har en bra kundsupport.

Satsa på en FA skattsedel så kan Du ha ett avlönat jobb på sidan om tills E-butiken bär sig för dig alltid smart.

Tjo !
Tack som sjutton för de svar jag fått. Ett tag trodde jag ingen var villig att hjälpa mig ! guldstjärna !

Jag har i princip gjort hela systemet klart, även om det är ett ganska ruggig typ. Men det är mest hur jag går tillväga när det gäller skattsedel, samt menas fa skatt sedel samma sak som fskatt sedel ?

Det är mest dessa skatte sedlar jag inte förstår ett jotta av. Ärlighetens namn kan jag inte förstå alls va de har för innebörd, men uppenbarligen har de en väldigt viktig funktion i sammanhanget.

Tack återigen för att ni tog er tid att skriva !

MVH PB

Det är mest dessa skatte sedlar jag inte förstår ett jotta av. Ärlighetens namn kan jag inte förstå alls va de har för innebörd, men uppenbarligen har de en väldigt viktig funktion i sammanhanget.

Låter som det första du behöver göra är att prata med en ekonomisk rådgivare, som kan räta ut det du "inte förstår ett jotta av" - och också hjälpa dig att tänka igenom din affärsidé. Ett bra ställe att börja är http://www.nyforetagarcentrum.com/Startsida/Starta_eget_foretag/ .

Tjo !
Tack som sjutton för de svar jag fått. Ett tag trodde jag ingen var villig att hjälpa mig ! guldstjärna !

Jag har i princip gjort hela systemet klart, även om det är ett ganska ruggig typ. Men det är mest hur jag går tillväga när det gäller skattsedel, samt menas fa skatt sedel samma sak som fskatt sedel ?

Tack återigen för att ni tog er tid att skriva !

MVH PB

F och FA skattsedel är i princip samma sak. Skillnaden är att om man har inkomst av tjänst (lön) samtidigt som man driver firma så kör man på FA skattesedel. Om man kör firma till 100% kör man bara F.
Jag har ju ett vanligt jobb men kör fotofirman på sidan om, så jag kör FA skattsedel.
Innebörden av att kunna visa en F skattsedel är att då är en firma eller privatperson som anlitar dig INTE skyldiga att betala sociala avgifter odyl för dig. Det är en form av "bevis" att du sköter det själv.

Okej, tackar för svaren.
Sitter och läser på lite. Om jag inte når en speciell summa, för i detta är det i stort sett inget vinstintresse, kan jag starta butiken utan f skatt sedel ? Hur går jag då tillväga för att få dom att betala ? Då krävs det ju en faktura.... Något jag inte vet att jag får använda om jag int har f skatt sedel.

Ringde till skattemyndigheten, och Fskatt sedel krävdes ej. Snarare en hobby verksamhets blankett... Inte för att det gjorde mig mycket klokare men det kändes betydligt enklare

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar