Erik Schalin
Aktiv medlem
De går att limma dit....men man måste ha tillgång till rätt lim.Den D800 jag ägde så släppte gummit i greppet, då vart jag irriterad och köpte D750 i stället.
Och sen går det aldrig att ta bort....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De går att limma dit....men man måste ha tillgång till rätt lim.Den D800 jag ägde så släppte gummit i greppet, då vart jag irriterad och köpte D750 i stället.
De går att limma dit....men man måste ha tillgång till rätt lim.
Och sen går det aldrig att ta bort....
Det har vi redan tröskat igenom i en annan tråd.
Kameran försvinner, och så även fotografen. Båda ersätts av AI-algoritmer i datorn, där dessa tillverkar bilder som är vackrare än verkligheten.
Jo. Det var därför jag skrev att det har vi redan tröskat igenom.
Finns det inte redan tillräckligt med AI-diskussioner här på FS? DSLR kommer finnas kvar ett bra tag till (en del tillverkare gör ju t.o.m. nya modeller).
Jag tror att övergången är mycket mindre radikal än vad det kan se ut som i olika forum. Jag tänker mig att den kundgrupp som tidigare köpte typ Nikon D3100 nu inte köper någon kamera alls och nöjer sig med telefonen, snarare än skaffar en Z50, men jag tror inte det har går så fort. Många proffs håller i sina kameror rätt länge, och är rätt konservativa. Kanske man byter ut ett hus och kör gamla objektiv på adapter ett tag, och fortsätter byta ut lite i taget. Varje gång jag är bland andra pressfotografer, så är det väldigt vanligt med 8-10 år gamla kameror. För min del har det blivit så att jag har spegelreflex (pålitliga, snabbjobbade) på jobbet och spegellöst på fritiden och som komplement (bättre vidvinklar, video) på jobb.
Det blir åtminstone inte sämre med adapter på en spegelfri kamera än att fortsätta med samma objektiv på sin gamla spegelreflex.[…] nöjer sig istället att köpa/eller använda äldre objektiv på adapter istället övertygade av all sjöns testare som glatt hejar på och säger att det går lika bra med adapter eller åtminstone nästan.
Gällande vikten; Nikon gör ett 50 och en 85:a på 1,8 och två viktmonster; 50 och 85:a på 1,2.Känner en del fotografer som bytt till spegellöst för viktens skull, och bytt tillbaka för att de missade så mycket bilder. Men det var nog ett tag sen.
Gällande vikten; Nikon gör ett 50 och en 85:a på 1,8 och två viktmonster; 50 och 85:a på 1,2.
Jag saknar 1,4 - den gyllene medelvägen
Tänker lite åt kanske samma håll. Vet flera som i någon slags kamera ambition köpte system kamera för kanske 10 år sedan. Den har dock inte används de senaste 5 åren Minst. Mobilens kamera har ersattJag tror att övergången är mycket mindre radikal än vad det kan se ut som i olika forum. Jag tänker mig att den kundgrupp som tidigare köpte typ Nikon D3100 nu inte köper någon kamera alls och nöjer sig med telefonen, snarare än skaffar en Z50, men jag tror inte det har går så fort. Många proffs håller i sina kameror rätt länge, och är rätt konservativa. Kanske man byter ut ett hus och kör gamla objektiv på adapter ett tag, och fortsätter byta ut lite i taget. Varje gång jag är bland andra pressfotografer, så är det väldigt vanligt med 8-10 år gamla kameror. För min del har det blivit så att jag har spegelreflex (pålitliga, snabbjobbade) på jobbet och spegellöst på fritiden och som komplement (bättre vidvinklar, video) på jobb.
Det blir åtminstone inte sämre med adapter på en spegelfri kamera än att fortsätta med samma objektiv på sin gamla spegelreflex.
PS. Jag tror att du menar "allsköns". Det andra passar bättre i Båtnytt. DS.
Det är väl också först ungefär nu som de spegellösa är bättre än spegelreflexerna på det mesta. Jag var rätt entusiastisk när de började dyka upp för något decennium sedan, men det var alltid nån dealbreaker som hade att göra med seg start eller batteritid att göra. Känner en del fotografer som bytt till spegellöst för viktens skull, och bytt tillbaka för att de missade så mycket bilder. Men det var nog ett tag sen.