Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad köpa? Ge mig tips, tack

Produkter
(logga in för att koppla)

jabe01

Ny medlem
Jag har en Sony Cybershot DSC-F505V, den är jag ganska nöjd med förutom att det tar för lång tid med exponeringen Har någon något bra tips på en relativt snabb kamera mellan 3-4 Megapixlar, gärna med bra makrofunktion. Vad är ett lämligt pris på Sony kameran?

Alla tips är välkomna!

Hej,
Nej jag uttryckte mig dåligt. Det tar c:a 2 sekunder från det att man tryckt ner avtryckaren till att fotot skapas.

På de flesta kompakta kamerorna känns det som om det tar väldigt lång tid att exponera men i själva verker är det autofokusen som tar tid. Håll i avtryckaren halvvägs hela tiden och tryck in hela vägen när du vill exponera. JAg tror att det kommer gå snabbare så. Prova...

http://gallery.gulnet.nu/

Tack, skall försöka med den lösningen. Går det att få tag på någon motsvarande kamera runt 2000 kr som denna gamla Cypershot, som förövrigt kostade 9500 kr då? Vad ligger prisnivå idag för motsvarande kamera? Jag är ganska ny inom området därav mina frågor. Är denna modell erkänt bra med sitt Carl Zeiss objektiv?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar