andersl
Aktiv medlem
Calle Camp skrev:
Hej
Jag tror du har en sådan som du vill bli av med
Nej, men kanske det blir en D2x till salu då jag får provklämma på en D200
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle Camp skrev:
Hej
Jag tror du har en sådan som du vill bli av med
esbtse skrev:
Låter ej som D1X passar mitt fotograferande.
Angående D200 så finns det ett större bateripack att köpa till är det något som du använder?
Jag tycker att 95% är vesäntligt då jag vill utbnytja varenda pixel i kameran. Dia ramar har irriterat mig i alla tider och jag monterar enbart bilder som skall visas.
Dock är jag realistisk och eftersom jag inte har råd med D2X så kan jag alltid vänta 1-2 år och köpa den då om aktierna går bra.
esbtse skrev:
Dock är jag realistisk och eftersom jag inte har råd med D2X så kan jag alltid vänta 1-2 år och köpa den då om aktierna går bra.
andersl skrev:
Inte en chans....., om 1-2 år så är vi här och övertygar dig om att köpa den där nya Dx00 som kostar mindre än en begagnad, sur, dj...a D2x. ;-)
Calle Camp skrev:
Hej
Som nikonfantast kommer inte jag att bli övertygad.
Min dröm är minst 30mp och ej i Dx format.
Samtidigt ska chippet hålla för en 10 minuters exponering.
Vi kommer dit tids nog, då ska jag också stå på barrikaderna och skrika.
Under tiden tycker jag min F2a är underbar.
Calle
Calle Camp skrev:
Calle
andersl skrev:
Jag kommer knappast byta dem mot en F6:a....
Jag håller med dig. Allt utom ett fullformat chip som ger skarpa bilder i kanterna är en onödig kompromiss. Som inte bör kosta förmycket eftersom man slänger den efter några år. Dock kan jag leva med 16 Mpixel.Calle Camp skrev:
Hej
Som nikonfantast kommer inte jag att bli övertygad.
Min dröm är minst 30mp och ej i Dx format.
Samtidigt ska chippet hålla för en 10 minuters exponering.
Vi kommer dit tids nog, då ska jag också stå på barrikaderna och skrika.
Calle
Hur är det på vintern med standard batteripack. Kan inte den extra packet behövas då?objernulf skrev:
Jag har inte fått min D200 än...
Eftersom jag i princip alltid använder stativ är extra batteripack/vertikalgrepp fullständigt onödigt.
Nej, extra batteri i en varm ficka är bättre.esbtse skrev:
Hur är det på vintern med standard batteripack. Kan inte den extra packet behövas då?
mv
Thomas