Annons

Vad heter dessa små djuren? Behöver hjälp snabbt!

Produkter
(logga in för att koppla)
schizo skrev:
svårt att se vilket märke den albinoormen är men en tigerpyton är det nog.

Huvudet överensstämmer inte med en majsorm.

Tigerpytonalbinos är ganska vanligt. Men jag tycker det är en för liten midja mellan huvud och kropp för att vara en tigerpyton? Den har också för kort huvud för att vara en majsorm.

/Johan
 
andreasc89 skrev:
Låter lite konstigt med tanke på att besökarna till huvudelen var mellanstadiebarn som själva fick hålla i den och leka med den. Är en tigerpyton farlig? Tyvärr blev bilderna inte så jättebra, liten yta + många ungar och en hel del djur...

/A\
Pytonormar är inte giftiga. De kramar väl också sina offer så som Boan? En mätt sån är inte farlig.
Pyton har jag låtit barn hålla i med min hjälp sedan tvåårsåldern. Jag känner till en som växt upp med enpytonorm som kompis i spjälsängen också.
 
Piha skrev:
Vet inte om det bara är ett stavfel eller så men den är nog framAVLAD.

Pia, som hoppas detta inte leder till en "språkpolisdiskussion"

Stavfel är det inte. Jag hade för mig att det hette framadlad. Att man försöker få fram en ädlare sort. Tack för att du påpekade det, annars hade jag ju fortsatt att skriva framadlad.

/A\
 
lottae skrev:
Tror också albinon är en pyton, en liten pyton. De är vackra men såna där förstabilder (spindeln) borde nog föregås av en varning i rubriken så man slipper rusa till grannen och misstänka rånförsök, våldtäkt eller nåt när hon bara sitter på fotosidan..

hansen2 skrev:
Tigerpytonalbinos är ganska vanligt. Men jag tycker det är en för liten midja mellan huvud och kropp för att vara en tigerpyton? Den har också för kort huvud för att vara en majsorm.

/Johan

Då är man ju smart och skriver helt enkelt "albinopyton"... Tack för svaren!

/A\
 
Fågelspindeln på bild 1 är troligtvis en Costa Rican Zebra (Aphonopelma seemanni)

Dessa djur kallas tarantel (tarantula) i USA och fågelspindel i Europa

Tarantella är en italiensk dans. :)
 
På fråga 1 svarar jag fågelspindel (Aphonopelma seemanni)

2 Majssnok

3 Rutpyton

4 Albinounge art vet ej. Troligt albinotigerpyton unge.
 
Fågelspindeln är en typ av tarantell. Detta ser man bland annat på känselhåren som den har över hela kroppen.
Reserverar mig för att ha lite fel, men jag är iaf 99 på det :)
 
Den gulvita ormen är en tigerpyton av albinotyp. har haft en sådan. Ingen tvekan.

Tigerpyton är väldigt lämpliga för folk att "leka med " på mässor då de iNTE är giftiga, och är relativt ofarliga (upp till 5-6 meter) , och lär sig lätt att lita på människor.

NIklas
Vars tigerpyton albinon hette "blondie"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.