Annons

Vad har hänt med Cyberphoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det fanns en tråd om vilken firma som var bäst, Cyberphoto eller Scandinavian Photo, och de låg helt jämnt i leveranstider, priser, service osv. Det som avgjorde till slut var nog godiset!

Det är ett billigt knep, men effektivt.
Man öppnar lådan, spänd av förväntan och packar upp sin nya pryl, och så ligger där en godisbit man inte räknat med! Jag blev faktiskt rätt glad första gången det hände mig och det gjorde nog att jag helt undermedvetet och irrationellt tyckte att Cyberphoto var en himla trevlig firma. Enorm goodwill till ett lågt pris...

/Pontus
 
acke skrev:
Mycket snack om godis här. Det är tydligen oerhört viktigt för en del av er.

Själv köper jag mitt godis i butiken på hörnet. Enkelt, billigt, stort utbud och man får själv välja vad man vill ha.

Sist jag köpte ett paket Twix från Cyberchoco i Umeå fick jag en kalibrator med. Det fixar inte min godisbutik på hörnet, även om de är billigare.
 
Pongu skrev:
Det fanns en tråd om vilken firma som var bäst, Cyberphoto eller Scandinavian Photo, och de låg helt jämnt i leveranstider, priser, service osv. Det som avgjorde till slut var nog godiset!

Det är ett billigt knep, men effektivt.
Man öppnar lådan, spänd av förväntan och packar upp sin nya pryl, och så ligger där en godisbit man inte räknat med! Jag blev faktiskt rätt glad första gången det hände mig och det gjorde nog att jag helt undermedvetet och irrationellt tyckte att Cyberphoto var en himla trevlig firma. Enorm goodwill till ett lågt pris...

/Pontus
Godiset är ett billigt kvacksalvarknep men effektivt. Sen tycker jag att säljarna på Cyberphoto är både kunnigare och mer intresserade av att lägga ut texten för oss som gillar att snacka tekniska detaljer. Upplever också Scandinavian Photo som betydligt svårare att deala med. Viljan att sälja är högre hos både Cyberphoto och Swefo. "Hellre en fjäskande norrlänning än en snål smålänning"
 
BengtJohnsson skrev:
Sist jag köpte ett paket Twix från Cyberchoco i Umeå fick jag en kalibrator med. Det fixar inte min godisbutik på hörnet, även om de är billigare.

Kanon! Hoppas att du har nytta av kalibratorn.
 
Thunderbird skrev:
Så vilka argument som får användas bestämms alltså av dig?

/ E

Nej, monsieur, jag bestämmer inget. Jag framför bara en åsikt i ett diskussionsforum på webben. Precis som alla andra.

Håller med Paul om att godiset är ett billigt trick. Jag handlar också på Cyberphoto någon gång ibland och gillar deras service. Men godis kan aldrig bli något avgörande argument i mitt val av leverantör. Därför förvånar det mig att godiset gång på gång nämns som en av fördelarna med Cyberphoto.
 
Senast ändrad:
Ni beställer bara fel grejjer!

Så enkelt är det...

De är så förbaskat otacksamt att jobba eller äga affärsverksamheter. Det spelar ingen roll vad man har hemma, då kunderna ändå alltid vill köpa det man inte har. :cool:

Sen såg jag Kalle skrev något om trevlig personal.
Även den trevligaste av människor bryts så småning om ner, och blir lika glada som sina kunder.

Lite ironisk...

Allvarligt talat så har det funkat från båda. Endast En Nikonkamera från Scandinavian lät dröjja på sig. Och då kanske inte av förklarliga anledningar, men inte något de rådde över i alla fall.

Fan vad bra fotofirmor vi har i detta land! Stå på er mot oss griniga kunder....

Och pratar man service, då tycker jag Dustin borde bli hovleverantörer av allt.
 
Skickade idag ett mail till cyberphoto för att fråga om orderstatus, inom en halvtimme så ringer dom upp mig och jag byter till en vara dom har i lager istället. Ordern ska skickas idag och om jag blev missnöjd med ändringen så skulle det nog gå att fixa senare tyckte han.

Helt suveränt tycker jag! :)
 
Tycker Cyberphoto är kanon, har aldig haft några problem där MEN lite besviken blir man ju när man hör att folk fått guldnogat i paketen, själv har jag bara fått Snicker och Dajm ;-)
 
Stod i begrepp att köpa ett objektiv strax före jul. Mailade både scandinavian och cyberphoto ang en uppgift i den tekniska specifikationen som jag inte var helt säker på att jag förstått rätt. Cyberphoto svarade inom ett par timmar, scandinavian behövde två dagar och svarade dessutom på något annat än det jag frågat om. Gissa var jag lade beställningen? Att jag sen fick både en Snickers och en Twix i paketet var ju också väldigt trevligt!
//Anders
 
WFS) (Graylingman skrev:
Stod i begrepp att köpa ett objektiv strax före jul. Mailade både scandinavian och cyberphoto ang en uppgift i den tekniska specifikationen som jag inte var helt säker på att jag förstått rätt. Cyberphoto svarade inom ett par timmar, scandinavian behövde två dagar och svarade dessutom på något annat än det jag frågat om. Gissa var jag lade beställningen? Att jag sen fick både en Snickers och en Twix i paketet var ju också väldigt trevligt!
//Anders

Ja det är väl ungefär samma sak som jag har råkat ut för hos Scandinavian photo.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.