Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har hänt med Cyberphoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fått twix i mina två paket den här veckan från Cyberphoto... mums! Någon som vet något billigare sätt att få godis hemskickat än genom dyra kamerabeställningar? Börjar nämnligen bli dyrt att få hem godis...

Men jag kan inte klaga på deras lagerhållning, tycker de har bra och stort sortiment och har nästan jämnt det jag är på jakt efter på lager.
 
jag ringer alltid före jag beställer
inte alla gånger leveranstiden stämmer
har jag märkt
sist jag köpte en glugg hamna jag till
sist hos digicom och fick den snabbt +
att priset va de lägsta jag kunna hitta
(utlandsfirmor borträknade)
 
Har handlat en hel del av dom och dom är väldigt kunniga och serviceminded däruppe. Mycket snabba leveranser och jäkligt bra bemötande. MEN dom verkar aningen passiva när det gäller Canons grejor typ kameror och objektiv? Om dom tar från Canon och att det är dom som är lite passiva och har dålig lagerhållning eller vad det är, jag vet inte?

Har handlat två objektiv och en kamera på annat håll för att väntetiden har varit så lång och "svävande" på Cyber. Tyvärr! Grejorna har kommit direkt från annat håll och det är ju märkligt. Det kan ju vara så att dom har så många kunder att deras kvot inte räcker till? Har dom grejorna hemma däremot så går det undan värre. Beställde några minneskort därifrån häromdan och nästa morgon låg dom på posten här i sthlm med chokladkaka o allt! JANNE
 
Kan inte annat än att hålla med. Vet inte hur många mail jag skickat till Ralph Lindberg på cyberphoto och alltid fått helt suverän svar med rekommendationer och länkar till samtliga produkter. Att det ibland inte lett till köp och att jag ändå sedan ett halvår senare komma med mina jobbiga frågor igen har aldrig varit något problem. När man får sådan service kan det gått få kosta några procent mer jämfört med pixmania och allt vad de heter. Själv fick jag 3 snickers i senaste försändelsen, och det var i Maj....hehe =).
 
Tamrock skrev:
jag ringer alltid före jag beställer
inte alla gånger leveranstiden stämmer
har jag märkt
sist jag köpte en glugg hamna jag till
sist hos digicom och fick den snabbt +
att priset va de lägsta jag kunna hitta
(utlandsfirmor borträknade)

Undrade först över radbrytningarna innan det slog mig att det ju faktiskt är en dikt jag läser.

Nu försöker jag få rätsida på versmåttet. Haiku?

"Beställer" och "stämmer" rimmar inte riktigt bra, men jag gillar det teatraliska avslutet: "utlandsfirmor borträknade". Genialt!! Och det är ju sant också!!

:>
 
Korrigera mig om jag har fel, men får man verkligen godis av dom om man beställer något?

Skulle köpa min 70-200 VR glugg hos dom, men den skulle ta flera veckor att få hem för cyberphoto. Vände mig därför till zebramedia som fick hem den på mindre än en vecka.

//Lorryquai
 
har alltid fått svar på mina frågor
inga väntetider med leveranser
kommer att fortsätta att handla där
 
WFS) (Graylingman skrev:
Inte nog med det! Sist jag beställde från Cyberphoto blev jag utan Snickers! :-((
//A

Jag fick snickers med min väska idag! :D

Jag är förövrigt mycket nöjd med mitt första köp hos Cyberphoto. Beställde i onsdags vid 11.30 paketet skickades kl. 13.28 från Cyberphoto om jag inte minns fel. Två timmar från det att de fick min order till att paketet är i postens händer är inte dåligt. Sen fick jag paketet på mitt utlämningsställe 18.00 idag.

Samma dag skickade jag ett mail till Cyberphoto angående en fråga om ett par väskor, ett utförligt svar damp ner i mail lådan efter barar tre timmar tror jag.

Med andra ord så är jag MYCKET nöjd!

Kommer lätt att handla hos Cyber nästa gång jag tänker köpa optik eller nåt annat, även om det kostar någon hudring mer.
 
Mycket snack om godis här. Det är tydligen oerhört viktigt för en del av er.

Själv köper jag mitt godis i butiken på hörnet. Enkelt, billigt, stort utbud och man får själv välja vad man vill ha.
 
paul innergård skrev:
Jag måste bara ställa en fråga till övriga på forumet. Jag undrar om det är fler än mig som upplever att Cyberphoto börjat få problem med leveranserna. Förr upplevde jag att de hade det mesta på lager, men idag verkar det vara väntetider på väldigt mycket produkter. Tycker det är synd med tanke på deras i övrigt förstklassiga service. Jag avbeställde alldeles nyligen ett UV-filter från de pga att de inte had något leveransbesked på det. Köpte det av en annan detaljist istället och hade det på en dag. Då hade jag redan hunnit vänta på filtret i två veckor. Det var ett exempel men jag upplever som sagt att ex Scandinavian Photo idag tycks ha en betydligt större lagehållning och så var det mig veterligen inte förr om åren.

Jag tycker Cyber gör ett bra jobb att leverera. Du kanske har beställt extremt nya eller populära saker. Jag fick vänta 8 veckor på mitt objektiv, men det var jag med på.. efter att jag kollade med dem. Filter kommer dagen efter beställning. Blixten ramlade in på ett par dagar med en Snickers. Fick en godisbit med batterigreppet för en tid sedan. Gillar deras "bonus" man får ibland. Annorlunda och får en att vara kvar som kund.
 
Re: Re: Vad har hänt med Cyberphoto?

Rogerber skrev:
... Gillar deras "bonus" man får ibland. Annorlunda och får en att vara kvar som kund.

Menar du verkligen att en förväntad godisbit i paketet väger så tungt vid valet av fotoleverantör???

Det förvånar mig att folk är så lättlurade.
 
haha...ok jag kan väl hålla med om att de kanske är lite "billigt" med godis men det säger kanske något om deras filosofi. Vad vet jag. Har handlat massor där de sista åren och redan från första början då jag bara beställde en enkel liten billig kamera fick jag guld support per mail, OCH som jag har tråkat ut dom med idiotfrågor och varenda gång får man samma fina svar tbax. Toppklass! Ungefär som dustin är på datorprylar...
 
Andyreas skrev:
...jag har tråkat ut dom med idiotfrågor och varenda gång får man samma fina svar tbax. Toppklass! Ungefär som dustin är på datorprylar...

Så ska det låta! God service och bra kundsupport är tunga och rationella argument, till skillnad från godisbitar i paketen.
 
Har i princip handlat hela utrustning utom kamerahuset hos Cybrphoto. Har alltid haft en bra kontakt med dom och leveranserna har gått snabbt.Är heönöjd med deras servicemind. Har alltid hittat en godisbit i paketen också.
 
Jag skapade den här tråden för rätt länge sedan och har nu insett att problemet tycks ligga hos agenturerna i första hand. För problemet med distrubitionen tycks vara synonymt med många leverantörer. Kanske beror det mycket på att fler och fler tycks köpa DSLR idag. Dessutom verkar de intresserade byta i högre takt än man gjorde på den analoga tiden. Bara spekulationer, men jag håller inte Cyberphoto ansvariga för sega leveranser, situationen verkar vara den samma hos ex Scandinavian Photo. Precis som många redan påpekat kan jag helt enkelt haft otur med just de varor jag beställde.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.