Annons

Vad har du för fotomål 2005?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kombinera text och bild.
Ge ut detta i bokform.

Det ska banne mig ske under 2005!

PS: Tips på bokförlag mottages varmt.
 
Mitt mål för 2005 är att lära mig mer om fotografering. Inte bara att trycka av på avtryckaren, utan hur en bra bild är uppbyggd, teknik, förståelse för kamerans möjligheter. Gå en fotokurs, åka runt i landet och fota... Drömmen är att få åka till Irland och Scotland och fota...

Helt enkelt förstå vad jag håller på med! ;o))
Mvh
Elisabeth
 
Tänka mer på vad jag gör. Att tänka efter VARFÖR jag gör saker. Att gå vidare och testa olika saker för att kunna uppnå de två föregående.
 
Målet är att förbereda den interaktiva dramatiska produktionen där jag tänkt använda fotot och ta fram en prototyp för att se om idén fungerar.

Mer konkret handlar det om att skriva manus, testa teknikerna jag tänkt använda, undersöka möjligheterna i mitt hemstudioutrymme och andra miljöer, lära känna nya människor och skapa fler chanser att plåta arrangerade scener och även prova arbeta med bildens genrekonventioner för porträttering/modellfoto/människofoto.

De sista två uppgifterna kräver en viss bildanalysdel varför jag kanske också bör sätta upp som mål att bli aktivare i Moseback Fotosällskaps bildsnacksträffar när jag börjar med dem :)
 
Mina mål är att bli bättre på att fota folk, och köpa mig de två objektiv jag behöver.

Och gå en fotokurs till, hoppas Olle Bjernulf håller del 2 i digitalkursen igen, jag fick ingen plats på första gången :)
 
Tjena
Jag kör igång ett nytt fotoprojekt i januari. Jag ska fotografera en av skogarnas verkliga doldisar, så det blir inte lätt. Men jag har ju både tålamod och gott om tid så det löser sig nog.

Mvh
LGA
 
Mitt mål är att skaffa en studio så jag kan fortsätta utveckla den biten. Sen skall jag också skaffa en digitalsystemkamera och sälja av en bladare mm.

Håkan

P.s God Jul
 
Mitt viktigaste mål är att få råd att köpa en riktig kamera typ Nikon D70 innan jag tappar intresset för fotografering.
 
Mitt första mål är att får ordning på och minska arbetsbördan mitt dagjobb så att jag slipper stressa med det hela tiden, och kan ägna mig mer åt fotografering + lärandet kring detta.
Har blivit alldeles för lite av det under 2004 tack vare mitt vanliga jobb!

Mitt andra mål är att spara ihop till en Eos 20d samt ett 70-200/2,8.

Mitt tredje mål är att bli bättre på att utnyttja de resurser som finns här på Fotosidan plus bli bättre på att försöka vara en resurs själv!

Nu återstår bara att se om detta är genomförbart...
//Milan :)
 
vad har du för fotomål 2005?

mina mål detta året med foto intresset är

* göra en enkel bild serie av min farmor därhemma hon bor,

* åka till afrikas fattigdom Togo

* utvecka mitt intresse och plugga upp mig,

* iallafall 1-2 foto utställingar

* åka till något baltiskt land och dokumentera med någon nyskapt vän,

du då? / han som lever enkelt
 
Vill lära mig ta riktigt bra kort med de manuella inställningarna på min kamera. Vill också skaffa ett teleobjektiv och börja ta mer naturkort. Ett annat mål är att ta ett kort med riktigt lång slutartid, typ 6 eller 7 timmar. Ni som har läst senaste (eller näst senaste) FOTO och har sett bilden med en sten som är tagen med 7 timmars slutartid vet vart jag vill komma... Mitt närmaste projekt är att fota julottan imorgon i en liten kyrka i Brodalen utanför Lysekil.
Ett mål som jag redan börjat arbeta med är en egen mera professionell fotosida där jag lägger upp mina bilder. Kämpar med jobbiga CSS-script just nu (hatar alla WYSIWYG-program, hemsidor ska skrivas i Anteckningar...).

"Skåningen" skrev:
Mitt första mål under 2005 är att ta ännu fler bilder av nakna kvinnor och publicera dem, så att hela världen får se hur vackra kvinnor är, i alla dess former och åldrar.

Mitt andra mål är att börja diska regelbundet.....


Niklas


"Det finns 3 stadier i en mans liv:

1. Han tror på tomten.
2. Han tror inte på tomten.
3. Han ÄR tomten.

Har själv hört versionen:

1. Han tror på tomten
2. Han slutar tro på tomten
3. Han är tomten
4. Han ser ut som tomten


/A\ Som fortfarande är i stadie 1 :)
 
*Vinna en deltävling i tidningen FOTO

*Införskaffa två nya filter till min S7000

*Lära mig mer om PS och konsten att lägga ihop två bilder


// Anders
 
Mitt mål är att lyckas att ta bilden med stort B.
Att förstå ljusets roll i bilden.
Att våga närma mig den grupp av människor jag vill dokumentera.
Att till 100% behärska min kamera.
Om jag lyckas med ett av mina mål kommer jag att skrika : Heureka!! Jag fann det!! Samt att publicera resultatet på omslaget av tidningen FOTO. Jaaa...så är det! :)

En snubbe med ambitioner samt fyra bira innanför (foto)västen.

"kakasnäpp"
 
Jag vill börja fotografera mer planerat. Nu har jag utrustningen som jag suktat efter så länge, men fortfarande är det rent för sällan som jag sticker ut med fotografering som huvudsyfte. Det ska det bli ändring på nu hoppas jag.
 
Lasse H skrev:
Mitt viktigaste mål är att få råd att köpa en riktig kamera typ Nikon D70 innan jag tappar intresset för fotografering.

Lasse för f_n!! Du behöver ingen ny kamera för att skapa bilder av klass. har sett dina alster, och dom går inte av för hackor...

Fortsätt ditt goda fotograferande......

Kenta
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.