Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad har du för fotomål 2005?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
hansen2
Aktiv medlem
Vet inte om det är något mål precis men det vore trevligt om jag fick upp kameran under älgjakten vid andra situationer än själva slakten. Har haft i åtanke att få till mer heltäckande bilder i detta sammanhang men det har inte blivit av bara.
Utveckla det digitala mörkrumsarbetet är ett ständigt mål och jag hoppas komma en bit på den vägen under nästa år.
/Johan
Utveckla det digitala mörkrumsarbetet är ett ständigt mål och jag hoppas komma en bit på den vägen under nästa år.
/Johan
Graal
Avslutat medlemskap
Jag har tre stora mål under 2005:
1. 5-DAGARS I ORIENTERING
Jag ska försöka träna minst lika mycket som under 2003 för att nå en placering bland de 15 bästa i min nya klass Herrar 50.
2. MÄSTARTÄVLAN I FOTO
Jag ska försöka förverkliga de förslag och idéer jag hade i år men som inte gick att förverkliga då.
3. LOMOGRAFI
Jag ska köpa en Holga och se vad som döljer sig i denna oförutsägbara bildvärld.
Kanske är det så att dessa tre mål kan sammanvävas till en enda enhet? Har nämligen funderingar på att fotografera med en Holga på 5-dagars. Både vid sidan av tävlingen och, om det går, under någon etapp med kameran monterad på huvudet i en pannlampsställning. Blir bilderna bra kanske de kan bli bidrag till Mästartävlan?
1. 5-DAGARS I ORIENTERING
Jag ska försöka träna minst lika mycket som under 2003 för att nå en placering bland de 15 bästa i min nya klass Herrar 50.
2. MÄSTARTÄVLAN I FOTO
Jag ska försöka förverkliga de förslag och idéer jag hade i år men som inte gick att förverkliga då.
3. LOMOGRAFI
Jag ska köpa en Holga och se vad som döljer sig i denna oförutsägbara bildvärld.
Kanske är det så att dessa tre mål kan sammanvävas till en enda enhet? Har nämligen funderingar på att fotografera med en Holga på 5-dagars. Både vid sidan av tävlingen och, om det går, under någon etapp med kameran monterad på huvudet i en pannlampsställning. Blir bilderna bra kanske de kan bli bidrag till Mästartävlan?
chralm
Aktiv medlem
Under 2004 blev det en digital systemkamera och Capture One. Under 2005 är det övning som gäller. Precis som de senaste två sommrarna är det Svalbard till sommaren och där är det ett antal typer av bilder som jag inte kunnat ta ännu. Så nu är jag dels på jakt efter det som slumpen kan ge mig (valrossungar, bra fjällrävsbilder), men också i att förbättra mitt fotograferandeoch använda ljuset bättre (jag tycker själv att jag höjde min kvalite mellan 2003 och 2004, men jag bytte också från film till digital då.
Så i korthet. Använda ljuset mer och bättre i mina naturbilder.
mvh Christian
Så i korthet. Använda ljuset mer och bättre i mina naturbilder.
mvh Christian
wiwi
Aktiv medlem
Jag har sagt upp mig från mitt "riktiga" jobb utan att ha ett nytt på gång. Inte likt mig som alltid haft flera skyddsnät.....
Ska titta efter ett halvtidsjobb så att jag kan fortsätta med min firma som jag sparkade igång i år utan att egentligen veta eller kunna någonting. Har fotat i dryga året nu och vill göra det mer.
Har planerat ett projekt men ännu inte börjat fota det.
Har också beställt en resa bara för mig, familjen får stanna hemma, till Kina där jag tänkte komma igång med fotandet och få mer inspiration. Pengar till biljetten får ordna sig - i dag finns de i alla fall inte - nu skall jag unna mig någonting varje år bara för mig och som jag vill....
Skulle jag råka bli piggare igen på kuppen så vore det kanon.
2005 kan bara bli bättre. Jag skall göra 2005 bättre för mig.
Lycka till alla med era mål.
MVH wiwi
Ska titta efter ett halvtidsjobb så att jag kan fortsätta med min firma som jag sparkade igång i år utan att egentligen veta eller kunna någonting. Har fotat i dryga året nu och vill göra det mer.
Har planerat ett projekt men ännu inte börjat fota det.
Har också beställt en resa bara för mig, familjen får stanna hemma, till Kina där jag tänkte komma igång med fotandet och få mer inspiration. Pengar till biljetten får ordna sig - i dag finns de i alla fall inte - nu skall jag unna mig någonting varje år bara för mig och som jag vill....
Skulle jag råka bli piggare igen på kuppen så vore det kanon.
2005 kan bara bli bättre. Jag skall göra 2005 bättre för mig.
Lycka till alla med era mål.
MVH wiwi
objernulf
Aktiv medlem
Mina mål 2005:
Att köpa maximalt 5 objektiv och 2 kameror. 2004 har jag köpt 20 objektiv (och sålt 13) samt 10 kameror (och sålt 7).
Att exponera, framkalla och kopiera minst två svartvita filmer.
Att vidareutveckla min mina fotokurser och artiklar.
Att hinna ta fler bilder.
Att köpa maximalt 5 objektiv och 2 kameror. 2004 har jag köpt 20 objektiv (och sålt 13) samt 10 kameror (och sålt 7).
Att exponera, framkalla och kopiera minst två svartvita filmer.
Att vidareutveckla min mina fotokurser och artiklar.
Staffan
Aktiv medlem
objernulf skrev:
Sälj fotoaffären, du får tid och pengar till mycket fotografering.....
& God Jul
Rudestroem
Aktiv medlem
Jag ska nog allt ta och köpa mig ett IR-filter och experimentera med. Sen så blir vet väl ett objektivköp till sensommaren/hösten.
Sen ska jag lära mig att framkalla vanlig film oxå.
Sen ska jag lära mig att framkalla vanlig film oxå.
jonaseriksson
Aktiv medlem
"Skåningen" skrev:
"Det finns 3 stadier i en mans liv:
1. Han tror på tomten.
2. Han tror inte på tomten.
3. Han ÄR tomten. [/B]
-Klockrent!
skarpedjup
Aktiv medlem
Utveckla mitt bildskapande, träna mig se mer, våga mer, ta åt mig mer, reflektera ännu mer.
Sen försöka fokusera mig på vissa saker, projekt och verkligen ta tid att gör det, för det är de som är roliga, inte sitta halva dagarna framför datorn.
Sen försöka fokusera mig på vissa saker, projekt och verkligen ta tid att gör det, för det är de som är roliga, inte sitta halva dagarna framför datorn.
jonaseriksson
Aktiv medlem
Nästa fotoår för mig känns lite speciellt.
Jag går ut skolan (aahhh!) om ett halvår. Målet efter det blir att börja på en karriär som yrkesfotograf.
Det kommer säkert bli tufft och svårt, men skam den som ger sig.
Ser fram emot det riktigt grymt mycket.
God Jul alla!
/Jonas
Jag går ut skolan (aahhh!) om ett halvår. Målet efter det blir att börja på en karriär som yrkesfotograf.
Det kommer säkert bli tufft och svårt, men skam den som ger sig.
Ser fram emot det riktigt grymt mycket.
God Jul alla!
/Jonas
Tonyeagle
Aktiv medlem
Följande:
Försöka bli bättre på att fota landskap
Fortsätta och försöka dokumentera knipspelet med nytt gömsle och ny fotograferingsteknik. Kanske har man tur att få med både krickornas och smådoppingens vårkänslor på bild.
Lära mig använda den utrustning jag har och inte tänka på alla häftiga objektiv jag saknar!!!
Försöka bli bättre på att fota landskap
Fortsätta och försöka dokumentera knipspelet med nytt gömsle och ny fotograferingsteknik. Kanske har man tur att få med både krickornas och smådoppingens vårkänslor på bild.
Lära mig använda den utrustning jag har och inte tänka på alla häftiga objektiv jag saknar!!!