Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad har blå och grön reflexskärm för syfte?
- Trådstartare fratey
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Det är nog för filmning/foto mot en blå eller grön bakgrund där man sedan mixar in en annan bild istället för bakgrunden. Typ Star Wars då man har riktiga skådespelare mot en datoranimerad bakgrund.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Chroma_key
http://sv.wikipedia.org/wiki/Chroma_key
Anders Östberg
Guest
Jag är rätt säker blått och grönt är avsett för chroma key-teknik.
Men jag är öppen för andra förslag.
Men jag är öppen för andra förslag.
Tomasz
Aktiv medlem
En person i vita kläder framför en blå eller grön bakgrund, det är perfekt för chroma-key-teknik. Då kan man maska in valfri bakgrund i bilden.
Men varför skulle man vilja använda en blå eller grön reflexskärm för att färga en del av personens kläder? Då maskar man ju bort en del av personen, det verkar inte logiskt.
Jag tror att skärmarna är till för att dra in mer pengar till den som säljer dem.
En bra tumregel när man ska handla något är "köp bara det du har behov av." Att köpa något för eventuellt kommande behov är meningslöst i dagens läge då teknik och trender ändras så snabbt.
Men varför skulle man vilja använda en blå eller grön reflexskärm för att färga en del av personens kläder? Då maskar man ju bort en del av personen, det verkar inte logiskt.
Jag tror att skärmarna är till för att dra in mer pengar till den som säljer dem.
En bra tumregel när man ska handla något är "köp bara det du har behov av." Att köpa något för eventuellt kommande behov är meningslöst i dagens läge då teknik och trender ändras så snabbt.
Anders Östberg
Guest
Jag skulle väl i sådana fall använda den som bakgrund, inte som reflexskärm. Det blir rätt små scener bara.
5-in-1 modellen är nog ett bättre val.
5-in-1 modellen är nog ett bättre val.