ANNONS
Annons

Vad händer med bloggarna när jag rensar bland bilderna

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Det är dags för att rensa lite i mina bildalbum. Fråga -vad händer med bloggarna där jag har bilder från mina album? Vill gärna att det ska vara möjligt att gå tillbaka och läsa mina gamla bloggar och se bilderna. Jag antar att tar jag bort bilder från albumen, kommer bilderna också försvinna från bloggarna eller...?

Då försvinner bilderna ur bloggarna. Själv laddar jag upp bilderna direkt till bloggarna istället, då är de inte länkade till de bilder jag har laddat upp till album. Det hjälper ju tyvärr inte de bilder du redan laddat upp till album, om du tar bort dem så försvinner som sagt bilderna i bloggarna också.

Då försvinner bilderna ur bloggarna. Själv laddar jag upp bilderna direkt till bloggarna istället, då är de inte länkade till de bilder jag har laddat upp till album. Det hjälper ju tyvärr inte de bilder du redan laddat upp till album, om du tar bort dem så försvinner som sagt bilderna i bloggarna också.

Som jag misstänkte alltså. Hur gör man för att ladda blogbilderna direkt till bloggarna? Tack för svar fö!

Klicka på Infoga/Redigera bild i bloggeditorn så får du upp detta fönster där du kan ladda upp en fil.

Capture.PNG

Från och med nyligen är funktionen för bilduppladdning förbättrad då den tillåter större bilder än 1024 pixlars bredd eller höjd (fast det blir lite märkligt om man har filer som är 1024 pixlar höga, då de i praktiken förminskas på min skärm som har 1920x1080 i bildstorlek).

Se exempel på hur det kan utnyttjas väl för liggande i bilder i mitt senaste blogginlägg. Kör gärna webbläsaren i fullskärmsläge, så visas bilden större.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar