Liax
Aktiv medlem
Ända sedan jag blev intresserad av fotografering på allvar (i femtonårsåldern) har mitt plåtande mer eller mindre avstannat under vintern. Kanske beror det på att jag innerligt och nästan med en slags passion avskyr den svenska vintern och därför gärna håller mig inomhus. Men självklart beror det även på mörkret och därmed avsaknaden av ljus. Korta, mörka och kalla dagar gynnar inte min fotograferingsstil om man säger så.
Något jag funderat på ibland är därför vad man skulle kunna fotografera under vintern om man ändå är sugen på att ge sig ut i 2 plussgrader, snålblåst och spöregn (jag bor i södra Sverige). Vad fotograferar ni under vinterhalvåret? Eller går ni, precis som jag, ofrivilligt ner på sparlåga?
/Joakim - för närvarande i fotografiskt ide.
Något jag funderat på ibland är därför vad man skulle kunna fotografera under vintern om man ändå är sugen på att ge sig ut i 2 plussgrader, snålblåst och spöregn (jag bor i södra Sverige). Vad fotograferar ni under vinterhalvåret? Eller går ni, precis som jag, ofrivilligt ner på sparlåga?
/Joakim - för närvarande i fotografiskt ide.