Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
God Jul på er alla därute! Skulle vara roligt att höra vad ni fick för fotoprylar i julklapp. Själv fick jag en Teica Action-Cam som tar 4 bilder på varje ruta med ett par 10-dels sekunders mellanrum. Slutartiden är 1/100 och optiken har 4st 26mm linser men vilken bländare kameran har finns ingen info om. Förmodligen ganska liten vad man kan se. Kameran säljs på Rusta men liknande kameror tillverkas av Lomo med namn Actionsampler. Teican hittar jag dock ingen info om på nätet. Tänker använda den med negativ svartvitfilm och då är det lite mera noga med exponeringen än med färgneg så någon kanske vet vilken bländare kameran har? Annars får jag testa fram den. Jag fick också en 50-pack fotopapper Fotokemika Varycon KG 24x30. Någon mer som fick några kul fotoprylar i julklapp?
 
Senast ändrad:
Inga fotoprylar men väl en cd med Andrea Bocelli, najs musik att ha i bakgrunden under bildredigeringen.
Fick också Seinfeld (dvd), säsong 4, vet precis vad jag ska spendera en del av julledigheten med :)

/Johan
 
Ett sigma 70-300 låg i våran julklappssäck, tillsammans med några filter mm...fick även ett presentkort på att göra en alldeles egen fotobok=) God Jul!
 
har inte fått några klapppar ännu.. :( får vänta till nyårsafton!! då kommer resten av familjen.. Grrrrrr

Men jag har köpt mig en 20D nyligen så kanske lite fotoprylar finns i paketen.. *hoppas på 3-4st L objektiv*
 
Vet inte om det räknas som foto-prylar men... fick (köpte) 2 Gig internminne till min Acer Aspire 1694 bärbara dator och ett presentkort på Kringlan Foto här i Södertälje, som kommer att bli använt ganska snart...
Även om jag hade 1 Gig interminne tidigare märker man en klar skillnad från 1 till 2! Photoshop Elements går mycket smidigare och det går snabbare att öppna bilder.
//Milan :)
 
Inte ett smack, fick bara mjuka paket i år med..Däremot har jag köpt lite klappar till mig själv i form av lite studioutrustning bestående av ett par studioblixtar, ett par softboxar, några paraplyer och en bakgrund.. Sen har jag beställt en EOS 5D, men den får bli födelsedagspresent, det är visst lite leveranstid på den :)

Så e d, vill jag ha foto/datorprylar så får jag köpa det själv.

/Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.