Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad för optik istället för 18-55? (var: "annat")

Produkter
(logga in för att koppla)

Wolfram

Medlem
annat

har precis beställt en canon eos 350D, min första digitala systemkamera. Men optiken som följer med är kanske inte någon superoptik, vad är bra alternativ till den 18-55 optik som följer med ? (har från 28 av bra kvalisort). Är det någon som har erfarenhet av bra alternativ och är nöjd ??
 
kollade lite och köpte till slut denna sigma på scandinavian photo, 3195:-, och är mycket nöjd. upplever det som mycket prisvärt. tack för tipset.
 
Bara att hålla med, Sigmas 17-70 är en toppenglugg för det priset. Är mycket nöjd med det. Med den optiken och ett BG-3 till min 350d så blev det en helt ny kamera! Underbart!
 
Min far fotade med kitgluggen men köpte sedan Sigmas billigaste 18-50 glugg, tror det gick på ~1000 kr nytt. Enligt bådas tycke så slog Sigma'n kitgluggen med hästlängder trots det billiga priset.

Med risk för att låta oförskämd så vågar jag påstå att det blir en uppgradering oavsett vad du köper.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.