Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad betyder EOS?
- Trådstartare Söderlund
- Start datum
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Ljus,tror jag.Nått Grekiskt ialla fall.
RolandM
Aktiv medlem
Jeppe> Det är jag med på, det jag funderar på är att koplingen förmodligen uppstod på marknadsavdelningen innan lanseringen. Jag tror knappast att marknadsavdelningen gick till konstruktörerna och bad om ett Eos system? Att de bad om en gudomlig kassako med det senaste innan om automatik är jag övertygad om och att konstruktörerna som satte upp projekt EOS för den tekniska förkortningen. Jag vidhåller tills ett japanskt samurajsvärd övertygar mig om motsatsen.
Söderlund
Aktiv medlem
"swosch"RolandM skrev:
Jag vidhåller tills ett japanskt samurajsvärd övertygar mig om motsatsen.
Jag är i alla fall tacksam för svaren...
Proboarder
Aktiv medlem
Jag som trodde EOS stod för "canon_äger_nikon"
.Z.
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Tyvärr Roland, ledsen att behöva göra dig besviken.. Ingen efterkonstruktion. Vid lanseringen 1987 så framfördes båda namnen i marknadsföringen.
Så var det! Kan tänka mig att marknadsfolk sitter & spånar över ett lämpligt namn & kommer fram till att EOS kan innebära båda dessa saker.
Så här i efterhand så kan vi ju konstatera att det var ganska så lyckat, trots att vi inte kommer ihåg betydelsen...
JalleS
Aktiv medlem
Med tanke hur tekniker brukar fungera så
tror jag också att EOS kom först och akronymen kom efter. "Vi" brukar komma på ett namn som låter bra och sedan anstränga oss som sjutton för att få det att betyda någonting
tror jag också att EOS kom först och akronymen kom efter. "Vi" brukar komma på ett namn som låter bra och sedan anstränga oss som sjutton för att få det att betyda någonting
Copy_Con skrev:
En ren gissning från min sida är att de utvecklade Elctro Optical System ifrån EOS, många "klämkäcka" förkortningar skapas innan betydelsen, och här hade de ett bra passande gudanamn som de bara behövde komma på en betydelse till.