Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad betalde du för din analoga Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat

Aktiv medlem
Hej!

Priserna på analoga Nikon-kameror varierar minst sagt kraftigt. En F5 utannonseras från 5-10.000 osv. Det är därför svårt att få något grepp om vad husen egentligen går för. Det vore intresssant att höra vad ni har betalt, ni som har köpt analoga Nikon-hus de senaste månaderna.

MVh

Johnnie

Hehe jag vet inte om jag riktigt är målgruppen för din fråga men jag köpte min Nikon F75 för 2500 om jag inte minns fel. Det var i slutet av förra året, nu kostar den ungefär 2200, så priset har inte sjunkit enormt.

begagnad F90x med vertikalgrepp i kanonskick köpte jag för 2800kr. En kompis köpte en F5, också den i toppskick för 7000kr

Själv köpte jag en F90X + MB10 för 7450kr. Det var på den tiden då en beggad F5 kostade 15000-20000kr och en D100 25000kr.

Idag skulle jag kanske få 2500-3000kr för huset. Här av dig om du är intresserad, jag har även lite annat att sälja isåfall. =)

För en FM2, ett 35/2, ett 85/2 och ett 50 Series E betalade jag 3500 i höstas. Då medföljde även en halvracklig Panasonicblixt och en liten väska.
Sedan märkte jag att 50:an led av kantoskärpa, jag tror inte att killen jag köpte av hade märkt detta och jag kan ha sabbat det själv på något vis.
Så säg att huset kostade 2000-2500 nånting av detta och då är det i synnerligen gott skick, köpt nytt -94 och gått ett 100-tal rullar när jag köpte det.

priserna beror väl på i vilket skick kameran är
Många F5or har gått som presskameror och en del har säkert blivit utsatta för ett och annat men sen så tål dom väl en del också.

Köpten en Nikon F90 inte X modellen
och ett MF-26 bakstycke för 1400:- vilket känns klart ok speciellt då bakstycket var i stort sett oanvänt

2350kr plus frakt för en FE2 med 50/1.4, 105/2.5, MB-12 Winder och en SB-24.
Skicket ska vara mycket fint, men jag har inte fått kameran ännu, så jag har inte kunnat verifiera det.

Priserna på beg analoga nikonhus verkar mest bero på säljarens vilja/ovilja att bli av med prylarna.

Köpte en F3 i kanonskick i höstas för 2500 kr, då medföljde en tokina 75-150 som nu bara tar plats i kameraskåpet. Det är fö en helt fantastisk kamera. Kunde sedana inte låta bli att köpa en F100 med vertikalgrepp för ca en månad sen då priset var satt till 4000 kr, oxå i otroligt fint skick. Och den känns precis lika genuin och homogen som F3:an.
Två köp som jag är helnöjd med

Betalade 2000 för min F80 tillsammans med ett 50/1.8. Huset ser inte använt ut och känns och låter som om det vore nytt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto