Annons

Vad begära i lön?

Produkter
(logga in för att koppla)
BLF - www.blf.se
Svenska Fotografers Förbund - www.sfoto.se

Jag håller helt med dig Göran om delad bildrätt, men det hindrar ju inte fotografen från att sälja bilden som arkivbild till någon annan (lite beroende på hur man skriver avtalet).

Jag fick min prislista från BLF i veckan, så jag har inte hunnit läsa igenom den så noga, men visst var det under arkivbilder jag tittade.

Jag gillar även när prislistor innehåller goda råd som "Enligt offert", jo, ja och det var den jag satt och jobbade med ja, skall jag be BLF om en offert för att få de priserna eller ;-)

pengar

tja, Måste råda dig till att fixa fA-skattesedel igen..vet inte varför du inte gillar det?
Har du FA_skattesedel så kan du ju både sälja lösa bilder eller bli anställd. och i detta fall e ju att sälja lösa bilder det optimala.I ditt fall slulle prislistan som jag går efter kunna ge dig ca minst 5000:-+moms.

Jo jag ska starta firma av andra orsaker också nu och söker FA-skatt. Men att "skaffa" F-skatt innebär väl lite mer än att bara ha en skattsedel, redovisningar mm alltså.. Sen är det inte alla fackförbund som betalar ut A-kassa till de som har F-skatt heller, kan ju behövas om man inte lever på verksamheten eller har annat jobb vid sidan av. Jag är med i HTF och enligt dem har jag inte rätt att stämpla med F-skatt.

Och så hade jag inga problem att få igenom den lön jag begärde i detta fallet. Två halvdagar enligt BLFs prislista plus omkostnader. Alltså funkar det även utan F-skatt.
/Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar