Annons

vad anser du vara den bästa nyheten som man pressenterade på mässan ??

Produkter
(logga in för att koppla)

myomy.se

Aktiv medlem
frågan är enkel

vad anser du vara den bästa nyheten som man pressenterade på mässan ??

klistra gärna blider och länkar !!!
 
Den var snygg! enda som är tråkigt med sådana designer är ju att sökaren blir lidande :(

Häftig optik på med, 14-50 2.8-3.5 :)
 
Bara ett problem - priset!

Du har alltid två alternativ - endera byter du till en bättre bil eller också köper du en Lumix DMC-L1.

Nöjd med KM D7D / Jan-Olof

som önskar er alla en Glad Påsk!
 
Hmm. Tycker att det verkar som att så fort en kamera får mätsökarstuk & kanske också då lite klassiska rattar så verkar många tända på den:) Den påminner ju mer om en mätsökare framifrån än en SLR, ja bortsett från avsaknad av mätsökarfönstren då...

Gillar för egen del mätsökare & även klassisk utformning men kan inte se något som helst snyggt i denna Panasonic, klumpig ser den också ut...

Ja ja, man ska ju inte titta på den utan fotografera med den & smaken är ju som baken...

//Larsa
 
SYun skrev:
Digital mätsökare med utbytbara gluggar = Epson R-D1. Passar till Leicas M-gluggar. Har inte testat den själv ännu... väntar på att Leica ska komma ut med sin egen M-digitalare.

http://www.epson.co.uk/products/digital_cameras/RD1.htm


Epson R-D1...
När jag såg den för några år sedan så tänkte jag, spännande! :)

Men se'n såg jag verkligheten,
för liten sensor,
och en för dyr kamera!!! :(

Så jag väntar vidare på en riktig Digital-kamera! ;)

Leica M-hus,
med fullformats-sensor,
där jag kan använda mina Leica-gluggar. :)
 
.Z. skrev:
Hmm. Tycker att det verkar som att så fort en kamera får mätsökarstuk & kanske också då lite klassiska rattar så verkar många tända på den...

//Larsa

Mätsökare ja... :)

De e som med en del andra litet udda grejer...
Tex, Ferrari, Riva, mätsökar-Leicor, och även klockor..
http://www.finestwatches.com/patek-...mpaign=Patek&gclid=CP_Utq2dqoQCFTdoMAodo3dWiQ
vissa människor "tänder" på dom... :) ;)

Men visst e Volvo också helt Ok,
påstår absolut inget annat!!! :) ;)

Förlåt glömde, Rolex är också helt Ok!!! ;)
 
Benganbus skrev:
Epson R-D1...
.........för liten sensor,
och en för dyr kamera!!! :(

Så jag väntar vidare på en riktig Digital-kamera! ;)

Leica M-hus,
med fullformats-sensor,
där jag kan använda mina Leica-gluggar. :)

Epson RD1 har 1,6 sensor om jag läst rätt. Man kan köpa den för ca 17 000 ny idag. En Leica M med fullfromat (läste att man planerar ett hus med 1,33) lär nog inte bli billigare, om det ska stå Leica på den. Kanske Mr.Kobayashi på Cosina-Voigtländer kan få fram ett digitalt mätsökarhus med M-bajonett till rimligt pris, och minst 1,33? Det skulle vara något som jag kan tänka mig bli intresserad av. Man kan ju då välja om man vill fota med film eller digitalt med samma optik. Skulle vara kul om det kom något sådant. Men Leica och fullformat, det lär inte bli särskilt billigt. Vad kostar den billigaste fullformat SLR-en idag?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.