Annons

Vad önska till min födelsedag?

Produkter
(logga in för att koppla)

klawida

Aktiv medlem
Vet inte om det här är rätt tråd riktigt...

Det är så här nämligen att min födelsedag kommer upp om ca en vecka, och jag är lite osäker på vad jag ska önska mig. Självklart ska produkten vara relaterad till foto.

Jag har en Canon Eos 350d, 18-55 mm och ett teleobjektiv 70-300 mm. Det är allt hittills. Kommer ni på något utöver det som ni kan rekommendera att jag behöver eller vore kul att ha.

Jag gillar att fota gatufoto, miljöer, action, natur, landskap och arbeta i photoshop.

Några tips ni har till mig på produkter eller böcker så vore det toppen om ni delade med er.

Tack på förhand!

/Martin

Avtonade gråfilter kan göra underverk när du fotar landskapsbilder.

Eller en extern blixt. MYCKET roligare än med den inbyggda.

Polfilter (cirkulärt) kan vara bra att ha. Inte så mycket för att ge mer tryck i himlen som många gillar, för det kan man göra lika bra i efterbehandlingen, utan för att reducera reflektioner i fönster/metaller/vatten mm.

Grattis i förskott,
/jer.

En extern Canon blixt eller ett Stativ.

Grattis ! För mig var det moppe som stod överst på önskelistan när jag fyllde 15 :)

/kent

En bättre ersättare till nåt av objektiven (om det är kit-objektiv) eller en blixt skulle jag välja.

Jewster skrev:
Avtonade gråfilter kan göra underverk när du fotar landskapsbilder.

Eller en extern blixt. MYCKET roligare än med den inbyggda.

Polfilter (cirkulärt) kan vara bra att ha. Inte så mycket för att ge mer tryck i himlen som många gillar, för det kan man göra lika bra i efterbehandlingen, utan för att reducera reflektioner i fönster/metaller/vatten mm.

Grattis i förskott,
/jer.
Du får _inte_ bort reflektioner i metal med ett polfilter om inte metalen är lackad då man kan bli av med reflektionerna från lacken. Däremot får du även bort reflektioner i växtlighet så man får ett helt annat djup i naturbilder.

ANNONS