Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är RIP?

Produkter
(logga in för att koppla)
JanOlofHärnström skrev:
Intressant läsning. Men låter lite krångligt för mig ändå. Jag undrar om Epson R 1800 (A3) är lätt att hantera. Eller blir det samma "bök" med att ladda hem olika profiler o.dyl?

Om du inte drar dig för att ladda hem lite profiler så har Epson lagt upp en bunt för deras olika papper till Epson 2100 (heter 2200 i USA). http://www.epson.com/cgi-bin/Store/EditorialAnnouncement.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=42114986 är adressen till den skrivaren. Det finns också för R2400 och R1800.

Stefan
 
Hej Stefan,

Tusen tack för informationen.
Nu har jag fixat så att allt är synkroniserat.

Det där med IMAGEPRINT låter onekligen intressant, inte minst funktionen med toningslösningen. Jag arbetar MKT med att tona svartvita bilder. Hittintills har jag dock aldrig blivit nöjd med mina utskrifter. Kanske IMAGEPRINT är lösningen?

Skulle vilja passa på att fråga vad som gäller då det gäller support och uppgraderingar angående IMAGAPRINT. Dessutom, är det ett lätt program, eller kommer man slita sitt hår i frustation över att allt är krånglig och svårt? Vad är dina erfarenheter?

Mvh, Håkan Strand
 
hstrand skrev:
Det där med IMAGEPRINT låter onekligen intressant, inte minst funktionen med toningslösningen. Jag arbetar MKT med att tona svartvita bilder. Hittintills har jag dock aldrig blivit nöjd med mina utskrifter. Kanske IMAGEPRINT är lösningen?

Skulle vilja passa på att fråga vad som gäller då det gäller support och uppgraderingar angående IMAGAPRINT. Dessutom, är det ett lätt program, eller kommer man slita sitt hår i frustation över att allt är krånglig och svårt? Vad är dina erfarenheter?

Jag har ju arbetat med ImagePrint mer än två år nu och tycker programmet är rätt enkelt. Men det är kanske för att jag arbetar med andra RIP-program också och i jämförelse med dessa är ImagePrint hur enkelt som helst.

När det gäller uppdateringar har du fria uppdateringar under en viss tid. Därefter är det en fast kostnad för uppdateringar som lägger till nya funktioner. Buggfixar är alltid gratis.

Stefan
 
stefohl skrev:
Jag har ju arbetat med ImagePrint mer än två år nu och tycker programmet är rätt enkelt. Men det är kanske för att jag arbetar med andra RIP-program också och i jämförelse med dessa är ImagePrint hur enkelt som helst.

När det gäller uppdateringar har du fria uppdateringar under en viss tid. Därefter är det en fast kostnad för uppdateringar som lägger till nya funktioner. Buggfixar är alltid gratis.

Stefan

funkar imageprint på r1800 också? Såg på hemsidan att r1800 inte stod bland de kompatibla skrivarna?

Mvh7jari
 
Jerkan skrev:
funkar imageprint på r1800 också? Såg på hemsidan att r1800 inte stod bland de kompatibla skrivarna?

enligt tillverkaren ska de ta fram stöd för Epson 2400, men det finns ingen rapport om att de kommer stödja 1800-skrivaren.

Stefan
 
stefohl skrev:
enligt tillverkaren ska de ta fram stöd för Epson 2400, men det finns ingen rapport om att de kommer stödja 1800-skrivaren.

Stefan

Ok...Får väl köra på quadtone som funkar rätt så bra!

Tack för svaret Stefan!
 
Jerkan skrev:
Ok...Får väl köra på quadtone som funkar rätt så bra!

Tack för svaret Stefan!

Och jag har kollat med tillverkaren som säger att de inte har för avsikt att göra en drivrutin för Epson R1800. Det är en helt annan bläckkombination i den än i 2400:an och i Epsons storformatsskrivare.

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.