Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad är Neat?
- Trådstartare Mysmasken
- Start datum
ThomasT
Aktiv medlem
Det är ett fristående program vid namn Neat image.
Den minskar bruset på digitala bilder.
www.neatimage.com
www.neatimage.com
sagan
Avslutat medlemskap
Något som kanske inte många tänker på är att neatimage även fungerar utmärkt till att skärpa upp bilderna med.ThomasT skrev:
Neatimage kan ofta (tycker jag iaf) ge bättre resultat än USM om bilden har riktigt dålig skärpa från början.
AlfaGTV
Aktiv medlem
sagan skrev:
Något som kanske inte många tänker på är att neatimage även fungerar utmärkt till att skärpa upp bilderna med.
Har du sett nån märkbar skillnad i kvalitet i och med att man skärper bilden i samma svep som den brusreduceras?
Eller kvittar det?
Du kanske har testat t.ex. Nik Sharpener också o jämfört?
MVH /Micke
sagan
Avslutat medlemskap
Man kan skärpa bilden utan att samtidigt brusreducera.AlfaGTV skrev:
Har du sett nån märkbar skillnad i kvalitet i och med att man skärper bilden i samma svep som den brusreduceras?
Nej, det har jag inte testat.AlfaGTV skrev:
Du kanske har testat t.ex. Nik Sharpener också o jämfört?
bildsten
Aktiv medlem
Neat Image i en enklare version finns ju för nedladdning på hemsidan.
För de som inte vill ladda ner den finns den enklare versionen av NI med på en CD som följer med tidningen "Digitalfoto för alla", senaste numret.
Där finns en del andra program av varierande intresse, bla ett som heter PC Inspector Smart Recovery och som sägs kunna rädda raderade bildfiler (och andra filer också kantänka).
Även programmet Exif Reader är med. Programmen är gratis och utan tidbegränsning.
Jag har inte sett den här tidningen tidigare utan den råkade falla i blickfånget i en varuhuskö. Den verkade något trevligare än en del andra liknande tidningar, bla var artiklarna signerade.
För de som inte vill ladda ner den finns den enklare versionen av NI med på en CD som följer med tidningen "Digitalfoto för alla", senaste numret.
Där finns en del andra program av varierande intresse, bla ett som heter PC Inspector Smart Recovery och som sägs kunna rädda raderade bildfiler (och andra filer också kantänka).
Även programmet Exif Reader är med. Programmen är gratis och utan tidbegränsning.
Jag har inte sett den här tidningen tidigare utan den råkade falla i blickfånget i en varuhuskö. Den verkade något trevligare än en del andra liknande tidningar, bla var artiklarna signerade.