gorse
Aktiv medlem
Jag har en fråga som inte direkt är kamerarelaterad men lite i alla fall. Vilken livstid förväntar sig fotosidans medlemmar att en elektronikpryl skall ha? En kamera tex är ju rätt dyr och jag har själv allt oftare råkat ut för att prylar man köper är trasiga efter 3 veckor, 3 månader, 12 månader, 2-3 år. Går man tillbaka till butiken och klagar så heter det att det kommit fukt i apparaten och tji garanti. Nån systemkamera har ännu inte pajar för mig (ta i trä) men sånna där ipoddar, familjekompakter där ojbektivet åker ut när man sätter på den (objektivet fastnade), telefoner i parti och minut, och samtliga med tji garanti för den blivit fuktig eller nån annan förklaring att garantin inte gäller. Jag tycker det verkar som grejer höll bättre förr. Jag har tex en ericsson K750i som ser ut som kriget och fungerar utmärkt ännu.
Jag har inte blötit ner dem, inte tappat dem, inte haft sand i dem etc utan bara haft grejorna i fickorna. Förvisso har ungarna mobiler tidigare levt hårt och har skavor, men de har på senare tid blivit sjukt rädda om sina grejor och gör ett himla liv om det kommer minsta märke på dem. Ändå går de nya sönder.
Tyvärr är inte märkesgrejor bättre. I-prylar har i mina ögon fåt väldigt stukat förtroende...
Hur länge skall grejor hålla och hur rädd om dem skall man behöva vara? Kameror tycker jag borde hålla särkillt bra eftersom de är ute på tuffa fotouppdrag och är väldig väldigt dyra för en vanlig famlijeekonomi. Extra surt är det om man köpt på avbetalning och så är det paj innan sista räkningen är betald...
Jag har inte blötit ner dem, inte tappat dem, inte haft sand i dem etc utan bara haft grejorna i fickorna. Förvisso har ungarna mobiler tidigare levt hårt och har skavor, men de har på senare tid blivit sjukt rädda om sina grejor och gör ett himla liv om det kommer minsta märke på dem. Ändå går de nya sönder.
Tyvärr är inte märkesgrejor bättre. I-prylar har i mina ögon fåt väldigt stukat förtroende...
Hur länge skall grejor hålla och hur rädd om dem skall man behöva vara? Kameror tycker jag borde hålla särkillt bra eftersom de är ute på tuffa fotouppdrag och är väldig väldigt dyra för en vanlig famlijeekonomi. Extra surt är det om man köpt på avbetalning och så är det paj innan sista räkningen är betald...