Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är en EOS 30 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140916

Avslutat medlemskap
Jag tänkte ev sluta med kemisk fotografering och införskaffa en 10D. Men vad kan man begära för pris om säljer den om den är i A skick med BP300 och ev med en 28-105 USM II?

//M

Säljer du den till en fotoaffär så blir det sämre, jag gjorde en förfrågan på min 33:a, med batterigrepp, skulle få max 1.900:- om den var i kanonskick, men dom var inte säkra på att dom skulle köpa in den, den analoga marknaden har nästan dött, finns så många 3:eek:r, 1n:eek:r och F4:eek:r som inte kostar någonting......

Nya 33v ska kosta ca 4195:- . Så mer än 2500:- är inte jag villig att betala. Och jag letar efter en EOS 33 i bra skick. Så mejla mig om du/ni vill sälja för det priset.

Jag köpte EOS33a begagnad nyligen för 4000 kr och fick med 2 Sigma objektiv (28-105 och 70-300)
Dessutom trådutlösare, diverse tillbehör såsom skylightfilter.

Det tycker jag är ett bra pris.
Om man då vill sälja sin EOS33a eller 30 så kanske man kan sätta ett pris på max 3000 för huset.

Jag betalade 3900 för min 33 med batterigrepp. Men då fick jag massa lullull som trådutlösare, 2 omgångar batterier, cr2, fjärrkontroll samt 22 rullar bra film(provia, velvia, o sånt).
Det var helt okej, men det var ett år sen då en ny 33 fortfarande kostade 5200 eller så.

Hej

Jag köpte en begagnad 30:a (ej bp300) och ett 28-105 II för 5000:- i sept.

Den var i perfekt skick så jag tror att det var ett bra pris då men jag har märkt att priserna har sjunkt lite sen dess.

Nu har ju canon sänkt nypriset på det objektivet en del vilket borde påverka begpriset negativt, i alla fall för mig och dig som funderar på att sälja. ;) Dessutom kommer ju 30v snart.

Jag tror att du kan få 3000:- för 30:an och drygt 1500:- för objektivet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar