** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

skumbanan

Medlem
var ute och fotade polarna så på kanske 10 bilder har det kommit detta fenomen vad är det?
Fotade nära ett tågsår med elledningar men ?

Bilagor

• dsc_1207.jpg
    dsc_1207.jpg
    8.9 KB · Visningar: 572
Okej nu ska vi inte mobbas här för att jag hänger vid "tågsår" eller att jag inte fattade att det där va snöret från min luva >.<
var väl för trött för att fatta eller nåt :p

Du är inte ensam, vem har inte plåtat sina egna förtter av mistag, & diverse andra delar, objektiv lock som hänger i senil snöre.

Jag har nyligen blåst 100 hyggliga bilder i riktigt fint morgon ljus för att jag hade min D70 manuellt inställd på lysrör +3 komp fråm kvällen innan.
Alla bilder blev blå lila, jag reagerade aldrig över att dom såg så ut, jag tänkte bara woooow baby det där ser läckert ut.

När man korrigerar sånna bilder efterhand går det inte, jag plåtade dessutom i JPG & när man kör vanlig auto balans eller levels ser bilderna ut som Andy Warhole porträtt av Marylyn Monroe, ur etsade & blå gröna röda nästa neon färger.

Hur kul som helst:( Borde finnas en "Är du senil dement knapp" på D70 ofta ändrar man vitbalans & experimenterar, jag tycker att den automatiska vit balansen ger för varierande resultat, samma vy kan se gelt okila ut mellan 2 bilder på auto balans ibland i samma ljus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar