Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta: K200D SILVER?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har sett en kinesisk annons för den på nån fotosite, så den finns på riktigt uppenbarligen.
Bra pris!
Undrar hur den står emot slitage bara...

Antagligen avsedd för Japan, jag har sett silver-versioner förr(tex MZ-S) som har sålts i Japan men inte Europa.
Är sugen på kameran för att den är i silver, men egentligen väntar jag på K30D.

Antagligen avsedd för Japan, jag har sett silver-versioner förr(tex MZ-S) som har sålts i Japan men inte Europa.
Är sugen på kameran för att den är i silver, men egentligen väntar jag på K30D.

Det kanske är lagerrensning hos Pentax inför en kommande ersättare? Silver kanske inte sålde så bra i Japan som man räknat med...

Pentax gör av och till kameror i silvermålad plast.
MZ-serien fanns i både svart och silver. Jag har MZ-5n och MZ-10 som är i silver-plast. Även min *ist DS är i silver-plast. Så inget unikt, men rätt trevligt - iaf med silver-optik. Jag kan ju fortfarande inte skiljas från min *ist DS silver med FA 28-105 f/3.2-4.5 i silver...

Men, K200D är en modell som inte tillverkas längre så visst kan man kalla det för en lagerrensning. Så jag håller inte med Cyberphoto om att det inte är en utgången modell. Den säljs tills lagret tar slut.

En efterföljare väntas under våren, närmare sommaren.

Svårt val

Det kanske är lagerrensning hos Pentax inför en kommande ersättare? Silver kanske inte sålde så bra i Japan som man räknat med...

Ja antagligen, sen kommer nog ersättaren K300 ut en månad tidigare i Japan. Som jag nämnde ovan så väntar jag på K30, men blir sugen på den här.

Så: K200 nu för 4000:- jämfört med K300 + 18-55 som kan gå på ca 8000:- när den kommer. Då är frågan om K300 har dubbla inmatningshjul, bättre autofokus är givet, 14Mp och video eller om den behåller 10Mp sensorn.

Eller för mig K30 + 18-55 som kanske går på 12-15.000:- när den kommer. Men jag tror kameran blir något extra, vassare och med bla video. Och svår att få i silver ...

Riktigt bra pris för en riktigt bra kamera!
Hade jag gått i köpartankar hade jag inte tvekat en sekund, även om den silvriga färgen är rätt avskyvärd =)

Men om inte annat så blir man rätt speciell i det svarta kameraträsket!

Gärna en kamera i riktig metall, men silverfärgad plast suger som visst kidsen säger nuförtiden. :)

Den finns hos Ernstsons i Växjö! och den är snyggare i verkligheten än på bild, mer grå än silver.
Jag har lagt undan ett ex till mig :) så det finns 3 st kvar!

Så nu har man blivit med ny kamera :) 3995 kr hos Ernstsons här i Växjö :)
Har inte hunnit testa än, men AF är sanslöst mkt snabbare än på min gamla ist DL :D Bildstabiliseringen verkar funka bra och det är kanon att man kan välja AF punkt :) :)

Mycket stiligt,är det stor nyanskillnad på silverfärgen?
hadde passat fint med en till mitt fa*.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar