Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad är detta för fågel?
- Trådstartare Stene_68
- Start datum
Eric Blomgren
Aktiv medlem
Gråtrut
Stene_68
Aktiv medlem
Eric Blomgren skrev:
Gråtrut
Tack!
Stene_68
Aktiv medlem
chisel skrev:
Kanske byta ut fågeln mot någon mer exklusiv art?
Nja, det är svårt att att göra en spegelbid i vatten som blir bra tycker jag.Är inte så bra på sånt.
Ritva
Aktiv medlem
Vilken fågel?
Åå, samma fråga här!!
jag vet att detta inte direkt är något artbestämningsforum, men med så många kunniga naturmänniskor omkring kan man ju passa på och utnyttja tillfället. Den som inte vill ta besväret, kan ju bara traska vidare.
Jag har fotat en pippi som jag inte känner till. Vad är det?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=384041
Svara gärna inne på bilden. Tack-å-tack!
//Ritva
Åå, samma fråga här!!
jag vet att detta inte direkt är något artbestämningsforum, men med så många kunniga naturmänniskor omkring kan man ju passa på och utnyttja tillfället. Den som inte vill ta besväret, kan ju bara traska vidare.
Jag har fotat en pippi som jag inte känner till. Vad är det?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=384041
Svara gärna inne på bilden. Tack-å-tack!
//Ritva
skutte
Aktiv medlem
Stene_68 skrev:
Nja, det är svårt att att göra en spegelbid i vatten som blir bra tycker jag.Är inte så bra på sånt.
Hej Sten!
Det är inte lätt att fota en så pass ljus fågel mot den mörka vattenytan, det vita på fågel blir utfrätt, prova att blända ner ett steg eller också väljer du en mer centrerad ljusmätning så kameran mäter mer av den ljusa fågeln.
Mvh Göran
Aton_
Aktiv medlem
Att redigera bilden till bra resultat går inte eftersom det vita området är "förstört" av kraftig överexponering.Stene_68 skrev:
Hej!
Skulle vilja veta hur den ska se ut så att jag kan redigera den.Bilden är bra förutom fågeln.
Ritva
Aktiv medlem
--------------Omar skrev:
Hej
Gråsparv
MVH Omar
JAsså, det ÄR en gråsparv i alla fall! Jag tycker att den är så späd, och att näbben ser ut att gå i kors... men han "tuggar" väl frenetiskt på något!!
Stene_68
Aktiv medlem
skutte skrev:
Hej Sten!
Det är inte lätt att fota en så pass ljus fågel mot den mörka vattenytan, det vita på fågel blir utfrätt, prova att blända ner ett steg eller också väljer du en mer centrerad ljusmätning så kameran mäter mer av den ljusa fågeln.
Mvh Göran
Hej!
Tack för tipset! Får göra det nästa gång om det dyker upp ett bra tillfälle igen. Brukar inte fota fåglar i vanliga fall.