Annons

Vad är detta för fågel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stene_68

Aktiv medlem
Hej!

Skulle vilja veta hur den ska se ut så att jag kan redigera den.Bilden är bra förutom fågeln.

Bilagor

• fagel.jpg
    fagel.jpg
    33.2 KB · Visningar: 617
Vilken fågel?

Åå, samma fråga här!!
jag vet att detta inte direkt är något artbestämningsforum, men med så många kunniga naturmänniskor omkring kan man ju passa på och utnyttja tillfället. Den som inte vill ta besväret, kan ju bara traska vidare.
Jag har fotat en pippi som jag inte känner till. Vad är det?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=384041
Svara gärna inne på bilden. Tack-å-tack!
//Ritva

Stene_68 skrev:
Nja, det är svårt att att göra en spegelbid i vatten som blir bra tycker jag.Är inte så bra på sånt.

Hej Sten!

Det är inte lätt att fota en så pass ljus fågel mot den mörka vattenytan, det vita på fågel blir utfrätt, prova att blända ner ett steg eller också väljer du en mer centrerad ljusmätning så kameran mäter mer av den ljusa fågeln.

Mvh Göran

Stene_68 skrev:
Hej!

Skulle vilja veta hur den ska se ut så att jag kan redigera den.Bilden är bra förutom fågeln.
Att redigera bilden till bra resultat går inte eftersom det vita området är "förstört" av kraftig överexponering.

skutte skrev:
Hej Sten!

Det är inte lätt att fota en så pass ljus fågel mot den mörka vattenytan, det vita på fågel blir utfrätt, prova att blända ner ett steg eller också väljer du en mer centrerad ljusmätning så kameran mäter mer av den ljusa fågeln.

Mvh Göran

Hej!

Tack för tipset! Får göra det nästa gång om det dyker upp ett bra tillfälle igen. Brukar inte fota fåglar i vanliga fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar