Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad är detta för fågel?
- Trådstartare vetgirig
- Start datum
Kåsebergasven
Aktiv medlem
Hej
Svårt att säga vilken art. Man skulle behöva en bild framifrån också men jag gissar på en felfärgad (albinistisk) ungfågel av kanske rödhake eller möjligen sv/v flugsnappare. Som sagt svårt att säga. Har någon annan nån uppfattning?
mvh Sven
Svårt att säga vilken art. Man skulle behöva en bild framifrån också men jag gissar på en felfärgad (albinistisk) ungfågel av kanske rödhake eller möjligen sv/v flugsnappare. Som sagt svårt att säga. Har någon annan nån uppfattning?
mvh Sven
vetgirig
Medlem
Hej
mvh Sven
Hej Sven!
Tack för ditt svar. Folk som bor i området viste inte heller. Det var jättesvårt att komma nära fick vara glad att jag kunde ta den här bilden. Har bara ett 17-85 mm objektiv till min kamera. Skickade in bilden till länstidningen (Värmlands Folkblad), där trodde man att det kunde vara en albino trast kanske björktrast. De har lagt ut den i tidningen idag.
mvh Kenneth
Kåsebergasven
Aktiv medlem
Hej Då får du nog snart ett riktigt svar. Tycker den ser för liten ut för att vara en trast men... som sagt det är jättesvårt. När du fått rätt svar så får du gärna skriva det här. mvh Sven
vetgirig
Medlem
Hej Då får du nog snart ett riktigt svar. Tycker den ser för liten ut för att vara en trast men... som sagt det är jättesvårt. När du fått rätt svar så får du gärna skriva det här. mvh Sven
Tack Sven, självklart hör jag av mej om jag får ett rätt svar. Ska åka och se om det går att få ett bättre läge på fågeln.
Kenneth
Graylingman
Aktiv medlem
Lägg in bilden i den här tråden, så får du nog svar. Där häckar de verkliga experterna.
vetgirig
Medlem
Lägg in bilden i den här tråden, så får du nog svar. Där häckar de verkliga experterna.
Tack, ska lägga över dit.
Kenneth