ANNONS
Annons

Vad är detta för fågel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Svårt att säga vilken art. Man skulle behöva en bild framifrån också men jag gissar på en felfärgad (albinistisk) ungfågel av kanske rödhake eller möjligen sv/v flugsnappare. Som sagt svårt att säga. Har någon annan nån uppfattning?
mvh Sven

Hej
Svårt att säga vilken art. Man skulle behöva en bild framifrån också men jag gissar på en felfärgad (albinistisk) ungfågel av kanske rödhake eller möjligen sv/v flugsnappare. Som sagt svårt att säga. Har någon annan nån uppfattning?
mvh Sven

Hej Sven!
Tack för ditt svar. Folk som bor i området viste inte heller. Det var jättesvårt att komma nära fick vara glad att jag kunde ta den här bilden. Har bara ett 17-85 mm objektiv till min kamera. Skickade in bilden till länstidningen (Värmlands Folkblad), där trodde man att det kunde vara en albino trast kanske björktrast. De har lagt ut den i tidningen idag.

mvh Kenneth

Hej Då får du nog snart ett riktigt svar. Tycker den ser för liten ut för att vara en trast men... som sagt det är jättesvårt. När du fått rätt svar så får du gärna skriva det här. mvh Sven

Hej Då får du nog snart ett riktigt svar. Tycker den ser för liten ut för att vara en trast men... som sagt det är jättesvårt. När du fått rätt svar så får du gärna skriva det här. mvh Sven

Tack Sven, självklart hör jag av mej om jag får ett rätt svar. Ska åka och se om det går att få ett bättre läge på fågeln.
Kenneth

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar