Annons

Vad är detta för djur?

Produkter
(logga in för att koppla)
Newman75 skrev:
Nu skall vi inte spåra ut allt för mycket kanske, men om vi nu pratar om "hittat sin plats i naturen" så skall vi kanske poängtera att fiskodlingar inte är något naturligt och att fiskarna där inte har någon chans att komma undan.

Dock ser jag fiskodlingar som mer nyttiga än minken som sådan - och håller med om att den är mer skade- än nyttodjur. Att släppa ut minkar i naturen är inget annat än rent och skärt djurplågeri, inte bara för fiskar/fiskodlingar utan även för minken själv också.

Sant.

Och vi skall inte glömma att det rymmer tusentals ton (icke naturlig fisk) från odlingar varje år bara i Sverige.

Jag gillar tanken på odlingar, men ALLT menar jag skall vara PÅ land.

För ca 10 år sedan så hade vi så lite som under 10% naturligt lekande lax i våra vatten. Säkerligen en lägre procent nu..
Men samtidigt så har vi aldrig haft så mycket lax i våra vatten som nu,, Ja var och en kan ju räkna ut att laxen inte uppstår från ingenting..

Odlingar (i hav) samt minken är två exempel på arter/djur som inte bidrar till vår genuina mångfald. Där också den ena gynnar den andra direkt.

MVH Niclas,

Om du ska till samma platts, så ta med dig en måttstock och fotta den på samma platts så är ju storleken på valpen avklarad..

Jaaaaa

Ja det är en typisk mink som inte är överdrivet tjock. Har sett betydligt fetare monster än den här. Skjutas skall de (helst efter att man låtit ett gäng minkar tillbringa en natt tillsammans i en kolkällare med de puckade "djurrättsaktivister" som släpper ut dem)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar