Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta för bil?

Produkter
(logga in för att koppla)
thefinger skrev:
Är det självaste Walter Röhl som kör?
Vad är det för bil?

Nej det är Stefan Roser, RUF:s egen testförare. Och han kör en RUF CTR den är 6:växlad vilket är lite kul när man tänker på vilka växlar han använder när han kör om med fullt uppställ. Bilen gör 342km/t och den är från slutet på 80:talet.

Re: Re: Tack för alla svar!!

911RS skrev:
Du skriver nästan alla racinporschar har motorn fram eller i mitten? Det är bara en bråkdel av alla racingporschar som inte har motorn placerad bakom föraren. Såvitt jag vet har Porsche endast ställt upp i Le-Mans en gång med en Porsche där motorn satt framför föraren alla andra gånger har man haft motorn bakom föraren. Porsches historia är motorn bakom föraren.

Asså motorn kan vara placerad i mitten även om den är bakom föraren. Mittmotor är vanligas på racingporscharna. Och då menar jag inte Carrera Cup.

Mittmotor = motor mellan hjulaxlarna. (alternativt front-mittmotor)
Svansmotor = Motor bakom bakre hjulaxeln. (typ 911)

Re: Re: Re: Tack för alla svar!!

bandola83 skrev:
Asså motorn kan vara placerad i mitten även om den är bakom föraren. Mittmotor är vanligas på racingporscharna. Och då menar jag inte Carrera Cup.

Mittmotor = motor mellan hjulaxlarna. (alternativt front-mittmotor)
Svansmotor = Motor bakom bakre hjulaxeln. (typ 911)

För att förenkla det skrev jag framför eller bakom föraren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar