ANNONS
Annons

Vad är det som händer med 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dimage7d skrev:
eller en 5D för 430 euro !!

Hur fungerar det att köpa från Tyskland?
Det är väl förstås inga tullavgifter inom EU?

Giltig garanti?

Andra problem?

Lite svårt att beställa kanske om man inte kan tyska förstås.

Har handlat från Tyskland ett antal ggr i olika nätbutiker och det har gått bra. Garantivillkoren i Tyskland är i regel lika bra som här och ofta får du Europagaranti, men detta kan skilja sig mellan olika tillverkare. Inga tullavgifter inom EU.

Jag köpte en D7D med vertiukalgrepp och objektiven 11-18mm och 18-200 från TechnikDirekt.de. Jag mailade först en förfrågan om ett paketpris och fick efter ett par dagar ett drygt tusen kronor lägre pris än för delarna var för sig. De tar kortbetalning och leveransen tog knappt en vecka efter att jag lagt beställningen med paketerbjudandet. Som en glad överraskning kom det med ett 1GB minneskort med hygglig skrivhastighet. Enligt specen ingår inget minneskort till kameran.

Lasse H skrev:
Hur fungerar det att köpa från Tyskland?
Det är väl förstås inga tullavgifter inom EU?

Giltig garanti?

Andra problem?

Lite svårt att beställa kanske om man inte kan tyska förstås.

Garantin gäller på samma sätt här om den är köpt i Sverige eller i annat EU-land. Kanske även i övriga världen, men där är jag lite osäker.

Momsen är redan betald vid köp inom EU så det kommer inte till någon sådan kostnad. Köper du från exempelvis USA finns en stor risk att du åker på moms, då även på frakten.

Några andra problem kan jag inte se.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar