Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Våra nya grannar!
- Trådstartare schizo
- Start datum
Björn Jansson
Aktiv medlem
För dom som gillar gamla ryska klassiker osv, så lär ju en härlig begagnat marknad öppnas åtminstone.
divander
Aktiv medlem
Det som inte produceras i dessa länder kostar ungefär lika mycket som i västeuropa. De har ofta lite billigare personalkostnader osv. så jag antar att grejerna kostar ungefär som de billigaste länderna i väst.
Däremot det som är producerat i de olika östländerna bör vara billigare där än här.
Däremot det som är producerat i de olika östländerna bör vara billigare där än här.
maxzomborszki
Aktiv medlem
schizo skrev:
Nu när vi fått några nya medlemmar till EU från det forna öst kan jag inte låta bli och ställa mig frågan om det går inhandla billig fotoutrustning därifrån,
Är det någon som tidigare undersökt att köpa utrustning från t.ex. Estland?
Jag köpte lite prylar när jag var i Prag för två år sedan. Film var ungefär 25% till 50% billigare än vanliga priser här hemma, filter för svartvit fotografering var ofta någon hundralapp billigare än motsvarande hemma (jag letade efter 72mm gänga), men framförallt fanns sakerna inne!
De hade egna fabrikat av kemikalier och fotopapper som var bra mycket billigare än vad jag sett här hemma. Så mina enkla slutsatser efter den shoppingrundan var att prylar för svartvit foto och mörkrumsarbete kunde man få bra priser på och de hade mycket inne (som i Sverige börjar försvinna allt mer från butikshyllorna). När det gällde kameror och objektiv var det ingen större vinst dock. Men det var för två år sedan och mycket hinner hända på den tiden.