Annons

Väska till min utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ragdollar

Aktiv medlem
Nu har jag bytt väska ett par gånger men är inte helt nöjd, i alla fall inte sedan jag bytt utrustning

Söker nu efter en praktisk ryggsäcksväska med kapacitet som kan klara min nuvarande utrustning och som är smidig att lägga i och plocka ut prylarna när det är dags.

Har idag en KATA 3N1-30 (ok för D90, mindre bra nu)

Funderar på Lowepro Pro 350 AW eller 450 AW ?

Min utrustning:
Nikon D3s
Nikkor 70-200/2.8 VRII
Nikkor 24-120/3.5-5.6
Nikkor 70-300/4.5
Blixt Nikon SB-900
Batteriladdare MH-22 (rätt stor och klumpig)

Behöver alltså ha plats för detta plus lite till.
Väskan måste också rymma kameran med 70-200 monterat !

Alla tips är välkomna !

/Anders
 
Varför behöver du ha med dig både 70-200 och 70-300? Är inte de lite onödigt mycket att släpa på?
 
Jag skulle tipsa om en f-stop tilopa eller satori. Bästa kameraryggsäcken jag någonsin haft. Grym kvalité och väl genomtänkt design. Du rymmer allt det du skrivit i en tilopa men vill du ha lite extra utrymme så är satorin lite större. Bra och seriöst företag att ha att göra med, jag beställde direkt från deras hemsida...fstopgear.com
 
Tänkte förklara mig direkt då jag misstänkte att denna synpunkt skulle vara mer intressant att påpeka istället för svar på min fråga :)

Jag har kvar min gamla 70-300 som har ganska bra kvalitet trots allt, framförallt så väger den betydligt mindre och är då mer praktisk när kvalitetskraven inte är på topp, exempelvis på semesterresor. Vill då ändå ha med mig 70-200 för specifika tillfällen, t ex om jag besöker ett sportevenemang el dyligt.

Hoppas det räcker som svar på varför jag vill ha med mig båda dessa objektiv ?

Istället för synpunkter på mitt val av utrustning i väskan så hoppas jag nu att nån har nåt bra tips relaterat till själva frågan :))
 
Jag använder en Tamrac Velocity 10x Där jag stuvar ner:
Canon 5D med 180/3,5 macro
Caonon 5D med 100-400/4-5,6
MR14EX eller 580EX blixt
17-40 eller 24-105

Lite filter, adaptrar, 3 extra batterier, 2 st minnes kort fodral för 4 st CF kort, trådutlösare

Lite matsäck i form av nån macka eller frukt...
----------------
Hade den med till Skottland och då var det 1 st 5D med 17-40, 24-105 och 100-400, 1 st 1 liters termos, 2 äpplen, fyra mackor, handskar, block pennor etc.

Den rymmer nästan lika mycket som min LowePro Computrekker AW Plus (ok viss överdrift men nog tusan tror jag att det beskriver ska gå ner...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.