Annons

Väska till 300d?

Produkter
(logga in för att koppla)

izone

Medlem
Hej

Jag letar efter en lämplig väska för min 300d som ska ha plats med en extra objektiv och blixt med.

Tacksam för tips om så liten väska som möjligt för dessa.

Förresten glömde fråga om en kortläsare till usb UTAN sladd som man kan ha med sig i fickan. Så liten som möjligt.

Tack.
 
Skulle rekommendera Tamrac Velocity 7. Jag har 9, men den sväljer mycket mer.

Kortläsare har jag inga tips på....
 
barret skrev:
Skulle rekommendera Tamrac Velocity 7. Jag har 9, men den sväljer mycket mer.

Kortläsare har jag inga tips på....

Tack Mats.

Kan berätta om att tillsammans med kameran beställde jag en Tamrac väska också (vilket nr vet ej nu) men när jag fick den ¨så var den så liten att inte ens kameran fick plats i den!!!!

Men har du länk till någonstans där de säljer såna?
 
Jag har en Pelican case. Stenhård, tung och otymplig men då kan jag ha med kameran till allt och behöver inte bry mig. Idag låg den bak på en fyrhjuling och blev geggig. Bara att hålla under kranen och den är ren igen.
Ska jag frakta den lite bekvämt brukar jag lägga ner hela väskan i en ryggsäck.

www.pelican.com/cases/cases.html
 
Har en http://www.m-rock.com/grand.html
Lysande, uppskattar verkligen det ordentliga regnskyddet och möjligheterna till att fästa den som ryggsäck. Bra kvalitetskänsla(betydligt stabilare än Lowe Pros Nova väskor).
Man kan dessutom bygga ut den om den helt plötsligt skulle vara för liten.
 
Jag köpte en lowepro nova 2 som just nu är på rea på cyberfoto till min 300d. Har plats med min sigma ef-500 blixt och där är kvar plats till ett objektiv med. (Allt annat lull lull får plats med, batterier, laddare, minnen, minnesläsaren och to.m manualen till min 300d).
En superväska tycker jag.
 
Själv gick jag till den vanliga väskbutiken och köpte en tvådelad kabinväska, 299 kr och fungerar helt uuuuutmärkt till mina fotogrejer, samt att jag får plats med allt annat jag vill ta med också... fotogrejer i halva väskan, samt halva väskan till annat.

I den har jag kamera, med tre objektiv och får plats med blixt också... suveränt :)

Billigare än traditionella fotoväskor i alla fall... eller hur :)
 
Glawe skrev:
Jag köpte en lowepro nova 2 som just nu är på rea på cyberfoto till min 300d. Har plats med min sigma ef-500 blixt och där är kvar plats till ett objektiv med. (Allt annat lull lull får plats med, batterier, laddare, minnen, minnesläsaren och to.m manualen till min 300d).
En superväska tycker jag.

Vet du vad skillnaden mellan en nova aw och vanlig nova är?

Kan de vara vettigt att köpa en vanlig topload och förvara den i väskan istället för att köpa en riktigt väska?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.