Annons

Värt att köpa guider från Moderskeppet?

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_086

Aktiv medlem
Har precis fått Lightroom 2.2 och skall börja bekanta mig med det. Jag såg att Moderskeppet hade en Lightroomkurs som dom säljer på sin hemsida för 349 kr. Har någon provat på deras kurser? Är dom värda pengarna eller kan man lika gärna lära sig Lightroom genom gratiskurser på nätet och/eller böcker?

Jag kollade på ett gratisklipp från guiden och det verkade väldigt bra, väldigt pedagogiskt och bra upplagt, men 349 kr känns ändå som en hel del pengar.
Är det värt det tycker ni?

//Johan
 
Kort och gott, Ja. Pedagogiska kurser som är väldigt bra och klart värda pengarna. Sen om dom är det bästa sättet att lära sig bildbehandling på för dig, det kan jag inte svara på.
 
Har precis fått Lightroom 2.2 och skall börja bekanta mig med det. Jag såg att Moderskeppet hade en Lightroomkurs som dom säljer på sin hemsida för 349 kr. Har någon provat på deras kurser? Är dom värda pengarna eller kan man lika gärna lära sig Lightroom genom gratiskurser på nätet och/eller böcker?

Jag kollade på ett gratisklipp från guiden och det verkade väldigt bra, väldigt pedagogiskt och bra upplagt, men 349 kr känns ändå som en hel del pengar.
Är det värt det tycker ni?

//Johan

Hej,

Jag tycker att deras guider e kanon. Ibland kan det kännas som om det går lite långsamt och att man vill ha lite mer fart ,men det är ju väldigt personligt. För mig var photoshop element DVD:n väldigt hjälpfull och jag tittar på den ibland när jag glömt bort något.
Jag har inte hittat något som är mer prisvärt än deras DVD:r.

/Conny
 
Jag har köpt flera DVD-kursen från Moderskeppet.

Ger dem högsta betyg och de är mycket pedagogiskt och bra upplagda.
Bäst gillar jag de riktade kursen om PS som begränsar sig till ett specifikt användningsområde.

Jag rekommenderar dem varmt och de är värda varenda krona.
Senaste DVD,n jag inhandlade är PS för naturfotografer där Patrik Larsson verkligen på ett lättsamt och proffsigt sätt lär ut just hur du bildbehandlar naturfoton.

Har ej Lightroomutbildningen, men det är Patrik som står bakom den också vilket borgar för en hög kvalitet.
Skulle jag börja använda Lightroom köper jag DVdD,n på studs.
 
Jag kan inte säga något om moderskeppets kurser, däremot kan jag rekommendera att uppdatera till version 2.5 :)
 
Jag köpte hem "Moderskeppets samlade guider" för 149:- kronor och jag tyckte det var väldigt prisvärt.

Det var psd-filer, alltså inte video.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.