Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Värt att byta bort Nikon d70?
- Trådstartare Yankee
- Start datum
iSolen.se
Guest
Yankee skrev:
Tack för alla svar.
Det blev en 20d!!!!!!
Skoj, ladda upp lite bilder!
Yankee
Aktiv medlem
o-laser skrev:
Skoj, ladda upp lite bilder!
Hämtar den imorgon bitti!!
Sen så kan du räkna med några bilder!!
Yankee
Aktiv medlem
Då får du vänta tills vintern kommer om ingen vill åka lite wakeboard i varma storsjön.clindh skrev:
Ja gärna några sådana där maffiga 5fps-sekvenser som man ju inte kan ta med D70:n.
larsborg
Aktiv medlem
Måste ha en snabbare kamera!
Varför?
Många amatörfotografer har en tro, att snabbheten, antal bilder/sek, som kan vara viktigt för pro-fotografen, skulle även gälla alla fotografer!
Som någon skrev tidigare, en snabb kamera gör inte bilden, utan ett måttfullt hus med finesser, samt bra optik och en erfaren fotograf, då blir det lysande resultat.
Jag har bara "hand-vevade" kameror, kanske det blir 1 bild/sek, snabbare frammatning innebär bara att jag sliter tummen, inte blir bilderna bättre, bara tummen som tar skada!
Då blir det slutfotograferat för den gången, sjukskrivning!
Varför?
Många amatörfotografer har en tro, att snabbheten, antal bilder/sek, som kan vara viktigt för pro-fotografen, skulle även gälla alla fotografer!
Som någon skrev tidigare, en snabb kamera gör inte bilden, utan ett måttfullt hus med finesser, samt bra optik och en erfaren fotograf, då blir det lysande resultat.
Jag har bara "hand-vevade" kameror, kanske det blir 1 bild/sek, snabbare frammatning innebär bara att jag sliter tummen, inte blir bilderna bättre, bara tummen som tar skada!
Då blir det slutfotograferat för den gången, sjukskrivning!
Re: Se det i perspektiv.
F3 fanns också i en high speed-variant med fast monterad spegel, 13,5 bilder i sekunden. Tyvärr tappade man ett bländarsteg men det gick fort!
Lite ot, sorry;-)
Om vi ska vara petiga så gör F3 med motorn MD4 och accar 5,5 bilder i sekunden utan att fälla upp spegeln och 6 med uppfälld, och runt fyra med vanliga AA.froderberg skrev:
För den som ville ha ännu snabbare motor så fanns Nikon F3 som gjorde 4 bilder per sekund. 4 bilder per sekund ansågs som pressstandard. Canon var lite värre och kunde ge 5 bilder/s med rätt batterier. Med spegeln uppfälld kunde Nikon F3 ger ruggiga sex bilder per sekund, men hur praktiskt är det med spegeln uppfäld.
F3 fanns också i en high speed-variant med fast monterad spegel, 13,5 bilder i sekunden. Tyvärr tappade man ett bländarsteg men det gick fort!
Lite ot, sorry;-)
iSolen.se
Guest
Re: Re: Se det i perspektiv.
Fast spegel, det kommer nog tillbaka. Hmm. Om man sen öppnade slutaren skulle man alltså kunna få ljus på CDDn kontinuerligt...och kunna se på displayen vad man tänkte fota...och kunna ta filmsekvenser.
Och innan någon klagar: jag vet att CCDn inte klara detta.
Edit: typo.
Calle S skrev:
Om vi ska vara petiga så gör F3 med motorn MD4 och accar 5,5 bilder i sekunden utan att fälla upp spegeln och 6 med uppfälld, och runt fyra med vanliga AA.
Lite ot, sorry;-)
Fast spegel, det kommer nog tillbaka. Hmm. Om man sen öppnade slutaren skulle man alltså kunna få ljus på CDDn kontinuerligt...och kunna se på displayen vad man tänkte fota...och kunna ta filmsekvenser.
Och innan någon klagar: jag vet att CCDn inte klara detta.
Edit: typo.
Re: Re: Re: Se det i perspektiv.
Nu är ju jag ingen hejare på Canon, men har inte HS fast spegel?o-laser skrev:
Fast spegel, det kommer nog tillbaka.
Yankee
Aktiv medlem
larsborg skrev:
Måste ha en snabbare kamera!
Varför?QUOTE]
Läs igenom hela tråden så slipper vi svara igen.
Ja, just det, så hette den. Tackar.cw-op skrev:
eos1n-rs har fast spegel. 10bps. JANNE
cw-op skrev:
eos1n-rs har fast spegel. 10bps. JANNE
Eos RT hade också fast spegel. Eos 1V HS lyckades med 10 bilder/s med rörlig spegel. Mest imponerande var dock 9 bilder/s med följande autofokus.
Sedan dess har Digic II-processorn som skulle kunna möjliggöra ännu högre hastigheter med bibehållen af. Rent mekaniskt finns alltså en möjlig höjning från 8,5 bps i 1D mark II till minst 10 b/s i mark III. Och autofokusen kommer säkert också att hänga med.
Nicklas77
Avslutat medlemskap
Om du känner att kameran begränsar dig ska du byta... behöver du 5 bild/sek så är det värt ett byte + att jag provat en D70 och jag tror du kommer få problem den dan du köper en glugg typ 70-200mm eller mer.. (riktigt slö AF jämfört med Canons liknande hus)
Ett tips kan ju vara att åka till en fotohandlare och "klämma" och jämföra husen.
MVH Nicklas
Ett tips kan ju vara att åka till en fotohandlare och "klämma" och jämföra husen.
MVH Nicklas