Annons

Värdering av Sigma 400 mm objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

gringo

Ny medlem
Hej! Jag har ett gammalt fast Sigma 400mm 1:5.6 objektiv liggande som jag ska sälja till en bekant. Objektivet passar till Canon EOS. Är dock inte så insatt i begagnatmarknanden så jag undrar vad som är ett rimligt pris för gluggen.

Objektivet är kanske 15-20 år gammalt och ser ganska slitet ut, dessutom fungerar det endast med bländare 5.6. (mjukvarufel, går ej att åtgärda) Ibland är autofokusen lite seg också. Dock blir det väldigt fina bilder med objektivet, när man får till skärpan alltså...

UV-filter 72 mm skickas med också.

Tacksam för om någon kan ge förslag på pris.

Varför inte helt enkelt skänka honom det... Eftersom ni är 1. bekanta 2. det är defekt...
bara en tanke!

Jag köpte mitt perfekt fungerande Sigma 400/5,6 av senaste modellen för 1500 kr. Har sett liknande för mellan 1500 och 2500 kr.

Ja låter rimligt - jag gav bort ett gammal fungerande med endast fungerande på största bländaren objektiv nyligt - bättre att prylarna används och svårt att sälja den typen av optik också eftersom alla förefaller livrädda om prylarna inte är nya eller råkar ha lite märken ifrån användning....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar