Annons

Värde på Nikonprylar

Produkter
(logga in för att koppla)

pyakex

Medlem
Tänkte sälja av lite grejer inför uppgradering, men har inte helt koll på vad som är rimliga priser.

Vad tycker ni är justea priser på följande:
D70, strax under 10000 exponeringar.
18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX, UV-filter.
50mm f/1.8 D, UV-filter.
70-210mm f/4-5.6 AF-D, UV-filter.

Allt är pedantskött inkulsive alla kartonger och tillbehör förutom 70-210-objektivet som saknar kartonger och inte är i helt nyskick, dock perfekt optiskt.

Tänkte sälja av lite grejer inför uppgradering, men har inte helt koll på vad som är rimliga priser.

Vad tycker ni är justea priser på följande:
D70, strax under 10000 exponeringar.
18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX, UV-filter.
50mm f/1.8 D, UV-filter.
70-210mm f/4-5.6 AF-D, UV-filter.

Allt är pedantskött inkulsive alla kartonger och tillbehör förutom 70-210-objektivet som saknar kartonger och inte är i helt nyskick, dock perfekt optiskt.

Kolla på Blocket så får du en uppfattning ! Såg en D70 med 18-70 för 2.800 kr.Gissar du kan få 3-4000 kr för allt ! MVH.

Det skiljer mycket på om du måste sälja fort och i ett paket, eller om du säljer i delar och har lite is i magen. Det bästa är förmodligen att sätta ut prylarna styckvis på Tradera.

Det skiljer mycket på om du måste sälja fort och i ett paket, eller om du säljer i delar och har lite is i magen. Det bästa är förmodligen att sätta ut prylarna styckvis på Tradera.

Jo, jag har inte bråttom att bli av med grejerna men vill ändå sälja dem till ett rättvist pris.

Det jag funderar mest på är telezoomen. För några år sedan, när jag köpte den var den ganska eftertraktad då den var mycket bättre än de nya motsvarande objektiven.
Men den kanske har sjunkit i värde om de nya objektiven är bättre?

Jo, jag har inte bråttom att bli av med grejerna men vill ändå sälja dem till ett rättvist pris.

Prylarna har inget förutbestämt värde - de är värda precis det du lyckas sälja dem för, varken mer eller mindre. Eller menar du att du vill undvika att någon krake på Tradera åker på att betala ett "orättvist pris" om budgivningen drar iväg? Eller, motsatt - att du själv får ett "orättvist pris" om du lägger ut dem på blocket och bara får vad du uppfattar som skambud? Livet är inte rättvist! ;)

Jag tycker Tradera fungerar bra. Man får precis så mycket som någon är beredd att betala, inte sällan mer än vad man trodde att grejerna var värda. Och du blir av med sakerna också, du slipper dessa som ska fundera på saken och som kanske ska höra av sig men som inte gör det.
"Du jag har inte pengar nu men om två veckor, kan du hålla objektivet åt mig?" Känns det igen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar